Σε «πονοκέφαλο» τόσο για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ όσο και για τους προμηθευτές έχει μετατραπεί ο πόλεμος των προσφορών, ο οποίος έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο, μετά την κατάρρευση της αλυσίδας σουπερμάρκετ Μαρινόπουλος.
Εδικότερα η ένταξη της Μαρινόπουλος στον Σκλαβενίτη, ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα για την μάχη στο ράφι, προκειμένου οι αλυσίδες σουπερμάρκετ να κρατήσουν τους πελάτες τους.
Προσφορές με την μορφή 1+1 προϊόν, μείωση της τιμής κατά 50%, επιταγές με πόντους και άλλες προωθητικές ενέργειες, που χρηματοδοτούν και οι ίδιες αλυσίδες σουπερμάρκετ, κυριαρχούν στα ράφια των αλυσίδων.
Στο χορό των προσφορών, όπως είναι λογικό έχουν μπει και οι προμηθευτές οι οποίες έχουν μειώσει σημαντικά το περιθώριο κέρδος τους, προκειμένου να δώσουν καλύτερες τιμές.
Είναι ενδεικτικό όσα αναφέρει στο insider.gr επικεφαλής μεγάλης εταιρείας αναψυκτικών: «το 2017 είχαμε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, σε τεμάχια, όμως η κερδοφορία μας παρέμεινε σταθερή ή και ελαφρώς πτωτική».
Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο οφείλεται στην πολιτική των προσφορών των αλυσίδων σουπερμάρκετ που κορυφώθηκε το 2017 και συνεχίζει με ελαφρώς μικρότερη ένταση και μέσα στο 2018.
Η λογική ωστόσο των προσφορών, έχει προβληματίσει τα στελέχη των αλυσίδων σουπερμάρκετ, τα οποία εξετάζουν το ενδεχόμενο να τις μετριάσουν.
Αυτό αναμένεται να γίνει μέχρι τα τέλη του 2018, οπότε και αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο στον κλάδο των σουπερμάρκετ.
Κερδισμένοι πάντως από τον σκληρό πόλεμο που έχουν επιδοθεί σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες, με σκοπό να διατηρήσουν τα μερίδια τους στην αγορά ,οι καταναλωτές βρίσκουν τη συνταγή για να μειώσουν το κόστος του οικογενειακού καλαθιού. Οι μεγαλύτερες προσφορές που συναντά κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και στα είδη προσωπικής υγιεινής όπου σε αρκετές περιπτώσεις οι προσφορές εμφανίζονται με την μορφή 1+1 προϊόν, ενώ οι εξοικονομήσεις για τους καταναλωτές κατά μέσο όρο κυμαίνονται μεταξύ 25% και 30%. Ακολουθούν τα ξηρά τρόφιμα με ποσοστά εξοικονόμησης μεταξύ 15% και 20%.
Η τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σε πανελλαδικό δείγμα 2.000 καταναλωτών, έδειξε ότι μέσω των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών των αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτών οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν το συνολικό κόστος τους καλαθιού τους έως και 9,3%,ποσοστο το οποίο μεταφράζεται σε 377 ευρώ το χρόνο για ένα μέσο καλάθι. Ειδικότερα η μελέτη δείχνει ότι οι επτά στους δέκα καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% της αξίας των αγορών τους και 1 στους 3 τουλάχιστον 10%.
Από την Ελένη Μπότα.