Aνέφερε ότι μέχρι τον Μάρτιο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και εν συνεχεία η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα πρέπει να έχουν καταλήξει σε ένα πόρισμα, ώστε να ληφθούν οι απαραίτητες αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα εισάγονται στα ΑΕΙ, σε βάθος τριετίας, οι απόφοιτοι Λυκείου. Oι αλλαγές που θα προκύψουν θα αφορούν τους μαθητές που θα φοιτήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη στην Α’ Λυκείου.
Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, στόχος είναι η υλοποίηση του τετράπτυχου σε βάθος τριετίας:
αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου
ουσιαστικό και έγκυρο Εθνικό Απολυτήριο
κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων
αναμόρφωση του πρώτου πανεπιστημιακού έτους
Το δεύτερο ζήτημα στο οποίο στάθηκε ιδιαίτερα, είναι το θέμα της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Υπογράμμισε ότι οι διαδικασίες του σχεδιασμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου που σταδιακά θα εισαχθούν θα αποτελούν εσωτερική υπόθεση των σχολικών μονάδων και σε καμία περίπτωση δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις.
Κατά τα λοιπά, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε και στους διορισμούς στα σχολεία, αφήνοντας «παράθυρο» για προσλήψεις λόγω του πλεονασματικού προϋπολογισμού.
Αναφορικά με την αξιολόγηση των μαθητών, είπε ότι σχεδιάζεται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης και σχετικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, το οποίο ξεκινά άμεσα. Στόχος είναι η περιγραφική αξιολόγηση να επεκταθεί σταδιακά σε όλες τις σχολικές μονάδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης το 2018-19.
ethnos.gr