Μαξ Φερστάπεν: Ο νέος βασιλιάς της Formula 1

Δεκέμβριος 13, 2021

«O Βασιλιάς έχασε, ζήτω ο Βασιλιάς», είναι το σύνθημα που ηχεί εδώ και λίγη ώρα στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Μετά από επτά συνεχόμενα χρόνια στο θρόνο δεν είναι ένας οδηγός της Mercedes και μετά από μία «κυβέρνηση», μία τετραετία συνεχόμενων τίτλων, ο Lewis Hamilton ήρθε η ώρα να παραδώσει τη σκυτάλη στο νέο παγκόσμιο πρωταθλητή: τον Μαξ Φερστάπεν.

Έναν οδηγό δεύτερης γενιάς, προγραμματισμένο για να κερδίζει ή έστω να σκυλιάζει για να πετύχει το στόχο του, ένα εξωπραγματικό αλλά επί σειρά ετών ακατέργαστο αγωνιστικό διαμάντι, που μεγάλωσε, ωρίμασε και έχοντας τον κατάλληλο εξοπλισμό στα χέρια του, έφτασε στην απόλυτη κορυφή.

Το έκανε με τρόπο επεισοδιακό, μετά από ένα θρίλερ 22 επεισοδίων που διαδραματίστηκαν σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μετά από μία ανηλεή μάχη κόντρα στον πιο επιτυχημένο οδηγό όλων των εποχών, κατά την οποία η ζυγαριά άλλαζε συνεχώς τη πλευρά που έγερνε, ώσπου να φτάσουμε τελικά στην καρό σημαία του Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, η οποία έχρισε τον Φερστάπεν Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021. Με τον πιο δραματικό, πιο συγκλονιστικό τρόπο.

 


Προδιαγεγραμμένη πορεία
Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς πως ο Μαξ Εμίλιαν Φερστάπεν ήταν εξ αρχής «καταδικασμένος» να γίνει οδηγός αγώνων. Γόνος μίας οικογένειας που ζούσε στις πίστες, με τη μαμά Σόφι Κάμπεν να είναι εξαιρετική οδηγός, με πρωταγωνιστικό ρόλο στο karting και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο, μαχόμενη με πολλούς μετέπειτα οδηγούς της Formula 1. Όσο για τον μπαμπά, ήταν ήδη εκεί, ένας δημοφιλής λόγω του επιθετικού του στιλ οδηγός, με το παρατσούκλι «Jos The Boss», δηλαδή «Γιος το Αφεντικό». Έτρεξε σε 107 αγώνες, ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο αλλά μετά το ντεμπούτο του στη Benetton δίπλα στον Μίκαελ Σουμάχερ, δεν είχε ποτέ ξανά στα χέρια του ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Ίσως όλο αυτό να του δημιούργησε ένα απωθημένο, που ουσιαστικά καθόρισε την παιδική ηλικία του Μαξ. Ο σημερινός πρωταθλητής δεν είχε παιδική ηλικία. Ξεκινώντας να κάνει karting στα 4, μπήκε από νωρίς σε διαδικασία προετοιμασίας για μία σπουδαία καριέρα. Μία καριέρα που θα απαιτούσε θυσίες.

Τις καθημερινές ο μικρός πήγαινε στο σχολείο, από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι τις πρώτες ώρες τα Δευτέρας βρισκόταν σε κάποια πίστα. Με τον Γιος δίπλα του, σε ρόλο μηχανικού, μέντορα, διευθυντή, πατέρα, μάνατζε, ένα δυσδιάκριτο μα σίγουρα πολύ αυστηρό ρόλο. Ο μπαμπάς Φερστάπεν είναι γνωστός για τις εκρήξεις θυμού που έχει κατά καιρούς, κάποιες από αυτές κατευθύνονταν προς τον πιτσιρικά Μαξ.

 
Εντυπωσιακό ξεκίνημα καριέρας
Με το τίμημα λοιπόν της απώλειας της παιδικής αθωότητας, άρχισε να μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικό ρομπότ πίσω από το τιμόνι. Η αναρρίχηση στον κόσμο του karting ήταν ραγδαία. Αρχικά στο Βέλγιο όπου γεννήθηκε και την Ολλανδία, μετέπειτα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στη συνέχεια σε παγκόσμιο. Όταν το 2013 κατέκτησε σε ηλικία 15 ετών το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία KZ1, είχε έρθει η ώρα τις «αποφοίτησης». Ο κόσμος των μονοθεσίων των περίμενε.

Από το πρώτο κιόλας τεστ με μονοθέσιο της Formula Renault της Manor MP Motorsport, ένα βροχερό πρωινό του Οκτώβρη στην πίστα Πέμπρι, ήταν σαφές πως επρόκειτο για ένα σπάνιο ταλέντο. Ακολούθησαν δοκιμές και με άλλες ομάδες, με τον Ολλανδό να ρουφά γνώση σα σφουγγάρι. Έτρεξε σε κάποιους αγώνες του Florida Winter Series στις αρχές του 2014 και κάπου εκεί ήρθε το μεγάλο βήμα. Δεν έτρεξε καν στη Formula Renault, όσα έκανε το τετράμηνο που είχε προηγηθεί, αποτελούσαν απλά «ζέσταμα» για την εμπλοκή στην Ευρωπαϊκή Formula 3. Εκεί έτρεξε με την πολύπειρη ομάδα Van Amersfoort Racing, κόντρα σε οδηγούς με τους οποίους μάχεται και σήμερα στη Formula 1. Παρότι rookie, πήρε 10 νίκες και έχασε τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα, όταν παρέδωσε πνεύμα ο κινητήρας του.

 https://www.gazzetta.gr/specials/2070058/max-ferstapen-o-neos-basilias-tis-formula-1?fbclid=IwAR2MsmfnCfkGgMnc2hhwV53KIl0zHjR1d-C-sq9DPWU6OekPgZRozljbLgo

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot