Οριστική λύση του προβλήματος ζητούν οι αδιόριστοι του ΑΣΕΠ- Απαιτούνται 4.500 θέσεις εργασίας

Απρίλιος 20, 2015

Επιπλέον 1.500 θέσεις εργασίας απαιτούνται, πέραν των 3.000 που θα ανοίξουν το 2015 και για τις οποίες δεσμεύτηκε ο κ. Κατρούγκαλος, προκειμένου να λυθεί οριστικά το πρόβλημα των αδιόριστων του ΑΣΕΠ.

Με επιστολή του στον κ. Κριτσωτάκη, πρόεδρο της διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, ο Σύλλογος Αδιόριστων Επιτυχόντων του ΑΣΕΠ αναφέρει τα εξής:

“Αξιότιμε, κύριε Πρόεδρε:

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αδιόριστων Επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, δημιουργήθηκε με αποκλειστικό σκοπό την ηθική και επαγγελματική αποκατάσταση όλων αυτών των Πολιτών που πιστεύουν ακλόνητα στις αρχές της Δημοκρατίας, της Αξιοκρατίας και της Συνταγματικής έννομης τάξης, οι οποίες διασαλεύτηκαν βίαια όλα αυτά τα χρόνια του Μνημονίου.

Δυστυχώς, αυτές οι βασικές αρχές που θα πρέπει να διέπουν μια ευνομούμενη Πολιτεία καταπατήθηκαν βάναυσα και οδήγησαν αυτούς τους ανθρώπους, αλλά και τις οικογένειες τους στο περιθώριο, την ανεργία και την απόγνωση.

Σήμερα, μετά από πέντε και πλέον χρόνια δυσάρεστης για εμάς αναμονής ήρθε επιτέλους η ώρα η Ελληνική Πολιτεία να πράξει τα δέοντα για την άρση αυτής της κατάφορης αδικίας και την πλήρη αποκατάσταση των πολιτών αυτών.

Συγκεκριμένα, για το επίμαχο άρθρο 20 του παρόντος νομοσχεδίου, που αφορά τους Αδιόριστους του ΑΣΕΠ και την αποκατάσταση της αδικίας που έχουν υποστεί, έχουμε να κάνουμε τις εξής ουσιαστικές και τεκμηριωμένες προτάσεις προς την επιτροπή σας.

Μετά την συνάντηση μας με το γραφείο του αρμόδιου Αν. Υπουργού κ. Κατρούγκαλου και υπηρεσιακών παραγόντων αυτού θεωρούμε ότι αποσαφηνίστηκε ο αριθμός των προσλήψεων, οι οποίες θα δοθούν για το έτος 2015 προκειμένου να αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό το ζήτημα των Αδιόριστων του ΑΣΕΠ, και ανέρχονται σε 3.000 θέσεις. Θα απαιτηθούν περίπου 1.500 επιπλέον θέσεις για το επόμενο οικονομικό έτος 2016 ώστε να υπάρξει οριστική επίλυση του ζητήματος.

Κριτήριο για την επιλογή των συναδέλφων, που θα ενταχτούν στο πρώτο κύμα προσλήψεων για το τρέχον έτος θεωρούμε ότι πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο η απασχόληση ή μη με προσωρινά αποτελέσματα σύμφωνα με τον Ν.3833/2010.

Έτσι, κρίνεται σκόπιμο αλλά και ηθικό να δοθεί άμεσα κατανομή από τον αρμόδιο Υπουργό 3.000 θέσεων σε όλους τους συναδέλφους ανεξαρτήτως φορέα, ειδικότητας και εκπαιδευτικής βαθμίδας, που όπως προείπαμε δεν εργάζονται με προσωρινά ώστε να τοποθετηθούν σύμφωνα με τις επιταγές του ισχύοντα Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα εντός τετραμήνου στις αρχικές θέσεις επιτυχίας τους, όπως προκύπτουν από τα ΦΕΚ των οριστικών τους αποτελεσμάτων. Στη συνέχεια όπως και οι λοιποί πλέον συνάδελφοι τους Δημόσιοι Υπάλληλοι να ενταχτούν στο μέτρο της νέας ευρύτερης κινητικότητας που θα έρθει σε μεταγενέστερο χρόνο για το σύνολο του Δημοσίου.

Επίσης, προτείνουμε την άμεση κατάργηση του άρθρου 6 του Ν.4024/11,ή τροποποίηση του, ώστε οι επιτυχόντες Αδιόριστοι του ΑΣΕΠ, όταν διορισθούν να αναγνωρισθεί στο σύνολο η πραγματική δημόσια υπηρεσία τους, δεδομένου ότι αν διορίζονταν όταν βγήκαν τα οριστικά αποτελέσματα των φορέων δε θα ενέπιπταν στο Ν. 4024/2011 και θα εισάγονταν στο βαθμό που θα προέκυπτε. Για την δε περίπτωση των συναδέλφων Αδιόριστων του ΑΣΕΠ που κατέχουν ήδη οργανική θέση σε φορέα του Δημοσίου να συνεχίζουν κανονικά τον υπηρεσιακό τους βίο στο βαθμό και το κλιμάκιο στο οποίο βρίσκονται κατά το διορισμό τους νέα θέση, έστω και με προϋποθέσεις (πχ αν διορίζονται σε αντίστοιχο φορέα, στην ίδια ειδικότητα ,κλπ), εφόσον είναι μισθοδοτούμενοι και δεν επιβαρύνουν στο ελάχιστο τον κρατικό προϋπολογισμό.

Όσον αφορά την παράγραφο 3 του άρθρου 20 του παρόντος σχεδίου νόμου, εάν τελικώς το Υπουργείο εμμένει στην θέση του για διεξαγωγή διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ για την τοποθέτηση των συναδέλφων σε νέες θέσεις, οι οποίες δίνονται τώρα ως άμεσες προτεραιότητες των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης και είναι σε διαφορετικές αυτών στις οποίες αρχικώς επέτυχαν, είμαστε αντίθετοι. Θεωρούμε αντισυνταγματικές αυτές τις διαδικασίες βάσει του άρθρου 51 του Ν. 4250/14 αλλά και όπως αποδείχτηκε στην πράξη από την διαδικασία της προκήρυξης 1Δ/2014 που έγινε βάση αυτών το διατάξεων αναποτελεσματικές, καθώς μετά από ένα περίπου χρόνο ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.

Πρακτικά, λοιπόν, οδηγηθήκαμε σε μεγάλο βαθμό σε μια άνευ προηγουμένου αποτυχία καθώς μόνο μία από τις τρεις θέσεις που προκηρύχθηκαν επιλέχθηκαν από συναδέλφους και οι υπόλοιπες παρέμειναν κενές με αποτέλεσμα να χαθούν ως προσλήψεις για το 2014 στερώντας ένα σημαντικό αριθμό θέσεων που ανέρχεται περίπου στις 500 και οι οποίες σε αντίθετη περίπτωση θα έδιναν την δυνατότητα σε αρκετούς από τους συναδέλφους να τερματιστεί η πολύχρονη αναμονή τους αν αυτές δινόταν μέσω κατανομών και όχι μέσω του εν λόγω διαγωνισμού.

Εν πάση περιπτώσει εάν όπως είπαμε η Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου εμμένει στην διενέργεια διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ, εμείς προτείνουμε να ακολουθηθούν οι διαδικασίες που ισχύουν για τις προκηρύξεις τύπου «Σ», όπου οι διαγωνιζόμενοι συμμετέχουν κάνοντας χρήση των προσόντων που κατείχαν κατά την συμμετοχή τους στον αρχικό διαγωνισμό από όπου θεμελίωσαν το δικαίωμα διορισμού τους και όχι τυχών επιπλέον προσόντων που απέκτησαν μεταγενέστερα αναμένοντας την ολοκλήρωση της πράξης διορισμού τους, όπως προβλέπεται από τις προκηρύξεις τύπου «Δ».

Επιπλέον στην περίπτωση διεξαγωγής διαγωνισμού για την τοποθέτηση των συναδέλφων σε νέες θέσεις σε σχέση με αυτές που αρχικώς επέτυχαν είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να υπάρξει μέσω σχετικής διάταξης πρόβλεψη ώστε σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία, που θα προβλέπεται από τον διαγωνισμό και θα οδηγεί στην οριστική τοποθέτηση των επιτυχόντων εντός του τρέχοντος οικονομικού έτους, να γίνεται η μεταφορά των σχετικών πιστώσεων στην χρήση του επομένου οικονομικού έτους. Επίσης θα μπορούσε να δίνεται η δυνατότητα οι πιστώσεις αυτές να μπορούν να διατεθούν για την κατανομή αντιστοίχου αριθμού θέσεων σε περίπτωση περιορισμένου ενδιαφέροντος για συμμετοχή στον εν λόγω διαγωνισμό.

Τέλος είναι πολύ σημαντικό να τονισθεί ότι το τρέχον οικονομικό έτος είναι καταλυτικό για την οριστική και δίκαιη επίλυση του ζητήματος των Αδιόριστων του ΑΣΕΠ, καθώς για φέτος λόγω της παράλληλης εφαρμογής των κανόνων των προσλήψεων 1:1 και 1:5 δίνεται η ευκαιρία στην Πολιτεία αλλά και τα δημοσιονομικά περιθώρια ώστε να ολοκληρωθεί ένας μεγάλος αριθμός προσλήψεων εντός του 2015 και να αποκατασταθεί τόσο εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του κράτους όσο και να υπάρξει η άρση των σχετικών αδικιών που έχει υποστεί πρωτίστως ο πολίτης και ακολούθως η Δημόσια Διοίκηση λόγω της εφαρμογής του Μνημονίου.

Κύριε Πρόεδρε, κλείνοντας την παρέμβαση μας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ζητούμε από την Πολιτική ηγεσία του τόπου, αλλά και ευρύτερα από την Πολιτεία να πράξετε το αυτονόητο για την αποκατάσταση όχι μόνο του συνόλου των συναδέλφων μας των οποίων ξεκάθαρα έχουν πληγεί τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα τους, αλλά και την επικράτηση της αξιοκρατίας και του κράτους δικαίου, ώστε να αποκατασταθεί κύρια η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στην Πολιτεία και τους θεσμούς της.

Με εκτίμηση

Για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αδιόριστων ΑΣΕΠ

Χαρίτου Γ. Δημήτριος”

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot