Ryanair: Να μην δοθούν όλα τα αεροδρόμια στη Fraport

Φεβρουάριος 18, 2015

Παρέμβαση στο θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων, σε πολλά από τα οποία έχει δραστηριότητα, έκανε η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair τασσόμενη κατά της αντικατάστασης του κρατικού από ιδιωτικό μονοπώλιο.

Πρόταση προς την ελληνική κυβέρνηση να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, βάζοντας μεταξύ των κριτηρίων για την επιλογή αναδόχου την αύξηση της επιβατικής κίνησης για την οποία θα δεσμεύονται οι υποψήφιοι επενδυτές έκανε ο διευθυντής του ο διευθυντής του εμπορικού τμήματος της Ryanair κ. Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν.

Το στέλεχος της ιρλανδικής εταιρείας, οποίος είχε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη και την αναπληρώτρια για θέματα Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά, υποστήριξε ότι η παραχώρηση και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Fraport δεν θα είναι θετική εξέλιξη.

“Το μόνο χειρότερο από ένα δημόσιο μονοπώλιο είναι ένα ιδιωτικό μονοπώλιο» σημείωσε ο κ. Ο’ Μπράιεν τονίζοντας ότι θα προκύψει αύξηση του κόστους πρόσβασης, εξέλιξη που θα είναι αρνητική για τον ελληνικό τουρισμό. «Το ιδιωτικό μονοπώλιο θα ενδιαφέρεται μόνο για το τρίμηνο του καλοκαιριού, όταν το ζητούμενο για τον ελληνικό τουρισμό είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου» ανέφερε ο κ. Ο’ Μπράιεν, ο οποίος δεν δίστασε να διατυπώσει την θέση ότι το τίμημα για την παραχώρηση των αεροδρομίων δεν είναι το βασικό ζήτημα.

Ο ίδιος ερωτηθείς για τη συνάντηση με τα κυβερνητικά στελέχη τόνισε ότι ήταν μία πολύ καλή συνάντηση με πραγματιστές ανθρώπους, ενώ έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν τίθεται θέμα αντιπαλότητας της εταιρείας με την κυβέρνηση.

O κ. Ο’ Μπράιεν υποσχέθηκε ότι η επέκταση της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους στη χώρα μας θα συνεχιστεί σε συνάρτηση, όμως, με τις αποφάσεις που θα λάβει η κυβέρνηση, αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί ότι οι όποιες αποφάσεις θα εξαρτηθούν από το πώς θα διαμορφωθεί στο μέλλον το αεροδρομιακό κόστος. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα με τα ελληνικά αεροδρόμια είναι το υψηλό κόστος πρόσβασης, ιδίως στην Αθήνα που ο φόρος αεροδρομίου είναι 36 ευρώ.

Υπόσχεση για διπλασιασμό των επιβατών στη Θεσσαλονίκη

Περιγράφοντας τους στόχους της Ryanair ο κ. Ο’ Μπράιεν τόνισε ότι ως το 2018 θα φτάσει τα 10 εκατομμύρια επιβάτες στη χώρα μας, αριθμός που αντιστοιχεί σε επιπλέον 3 δισ. ευρώ τουριστικά έσοδα. Από την Θεσσαλονίκη ο κ. Ο’ Μπράιεν δεσμεύτηκε ότι η ιρλανδική εταιρεία τα επόμενα τρία χρόνια θα διπλασιάσει τους επιβάτες που διακινεί, φτάνοντας στα 3 εκατομμύρια το 2018 από 1,5 εκατομμύριο που προβλέπεται ότι θα είναι φέτος.

Μεγάλα σχέδια, όμως, η Ryanair έχει και για την αγορά της Αθήνας στην οποία σκοπεύει να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της στις συνδέσεις με την Γερμανία, διεκδικώντας μερίδιο από τις εταιρείες Aegean ΑΡΑΙΓ -1,83%, Lufthansa και easyJet που σήμερα έχουν ισχυρή παρουσία. Η Ryanair άμεσα σκοπεύει να προχωρήσει στην καθημερινή σύνδεση της Αθήνας με το Βερολίνο. Οι νέες συνδέσεις που έχει ανακοινώσει η εταιρεία είχαν θετική ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό και ήδη σημειώνεται ρεκόρ κρατήσεων.

Στο νέο θερινό πρόγραμμα, που θα ξεκινήσει τον επόμενο μήνα, η Ryanair από την Αθήνα θα πετάει τρεις φορές την εβδομάδα προς Μπρατισλάβα, μία φορά την ημέρα προς Βρυξέλλες, τέσσερις φορές εβδομαδιαίως προς Βουδαπέστη, δύο φορές ημερησίως προς Ρώμη, δύο προς Σαντορίνη και μία προς Βαρσοβία. Ακόμη αυξάνεται η συχνότητα των πτήσεων προς τα Χανιά με τρεις πτήσεις την ημέρα και προς την Θεσσαλονίκη με 6 πτήσεις την ημέρα.

euro2day.gr

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot