Προεκλογικό δώρο στους ταξιτζήδες το «μπλόκο» σε τουριστικά βαν

Μάιος 15, 2019

Hδη οι αντιδράσεις από τους επαγγελματίες του χώρου είναι έντονες, οι οποίοι μιλούν για «δώρο» που έκανε η κυβέρνηση στους οδηγούς ταξί - αφού και επίσημα πλέον έχουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των μεταφορών
Ως χαμένη σεζόν θεωρούν τη φετινή και όλες τις επόμενες τα τουριστικά γραφεία που παρέχουν με οδηγούς εκμίσθωση ιδιωτικής χρήσης προς τουρίστες και όχι μόνο.

 

Μάλιστα, υπάρχουν και φόβοι ακόμη και για λουκέτο σε επιχειρήσεις, καθώς μετά την Κοινή Υπουργική Απόφαση που αλλάζει τα δεδομένα ριζικά, προβλέπεται για πρώτη φορά κατώτατο όρια 180 ευρώ ανά διαδρομή, με τον ελάχιστο χρόνο να ορίζεται στις 3 ώρες. Hδη οι αντιδράσεις από τους επαγγελματίες του χώρου είναι έντονες, οι οποίοι μιλούν για «δώρο» που έκανε η κυβέρνηση στους οδηγούς ταξί – αφού και επίσημα πλέον έχουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των μεταφορών. Παράλληλα, παραμένει θολό τοπίο τι θα συμβεί με τις κρατήσεις που έχουν ήδη γίνει καθώς η τουριστική περίοδος βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ που εκδόθηκε από τους υπουργούς Τουρισμού Ελενα Κουντουρά και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ορίζονται για πρώτη φορά τα εξής:

** Το ελάχιστο τίμημα της μίσθωσης για τα ΕΙΧ οχήματα που εκμισθώνονται με οδηγό (ολική μίσθωση μέσω προκρατήσεως με σύμβαση διάρκειας τριών ωρών) θα ανέρχεται στα 180 ευρώ, ενώ η μίσθωση με σύμβαση ελάχιστης διάρκειας τριάντα λεπτών θα κοστίζει 80 ευρώ.

*** Ο ελάχιστος χρόνος της σύμβασης ολικής μίσθωσης των mini van -μέσω προκρατήσεως των συγκεκριμένων οχημάτων- καθορίζεται στις τρεις ώρες και για τα νησιά της χώρας (πλην της Κρήτης και της Εύβοιας), και σε μισή ώρα από τον Μάιο έως και τον Αύγουστο, όπως ήδη ισχύει.

*** Καταργείται η υποχρέωση που προέβλεπε ότι τα συγκεκριμένα προς εκμίσθωση οχήματα θα έπρεπε να είναι κυβισμού άνω των 1.500 κ.εκ.

***Τα προς εκμίσθωση οχήματα θα πρέπει πλέον να διαθέτουν τεχνολογικές προδιαγραφές κατηγορίας εκπομπών EURO 5 ή V ή μεταγενέστερες.

Παράλληλα, προστίθενται τρεις επιπλέον προϋποθέσεις για τους οδηγούς των συγκεκριμένων εκμισθούμενων οχημάτων, οι οποίοι καλούνται:

***Να έχουν καλή γνώση μιας γλώσσας πέραν της ελληνικής.

***Να είναι απόφοιτοι τουλάχιστον λυκείου οποιουδήποτε τύπου ή αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας της αλλοδαπής.

*** Να είναι ασφαλιστικά ενήμεροι.

Μέχρι 9 πελάτες
Τα καινούργια δεδομένα στις ενοικιάσεις οχημάτων αφορούν οχήματα τα οποία μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 9 πελάτες, δηλαδή είτε είναι πολυτελή αυτοκίνητα για VIP κούρσες είτε mini van για γκρουπ και οικογένειες. Πιο συγκεκριμένα, η ΚΥΑ πλήττει τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, τα τουριστικά γραφεία και τους συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Φαρμάκη, ιδιοκτήτη του ταξιδιωτικού γραφείου «Wiki Travel Services» με έδρα τη Θεσσαλονίκη, τα προβλήματα που προκύπτουν από την ΚΥΑ είναι ποικίλα. «Τα νέα δεδομένα που φέρνει η ΚΥΑ από τα υπουργεία Τουρισμού και Μεταφορών στην ουσία θα κλείσουν επιχειρήσεις σαν τη δική μου, αφού εμείς βάσει νόμου θα κληθούμε να υπερχρεώσουμε τους πελάτες μας με 180 ευρώ, παρά το γεγονός ότι σε άλλη χρονική φάση η κούρσα μπορεί να μην ξεπερνούσε τα 60 ευρώ».

Ετερο πρόβλημα, ίδιας ωστόσο σημαντικότητας, είναι και ότι ο οδηγός, ακόμη και να έχει πραγματοποιήσει ένα δρομολόγιο -το οποίο συνήθως δύσκολα περνά την 1 ώρα- καλείται να διατηρήσει το όχημά του ακινητοποιημένο για τις υπόλοιπες 2 ώρες. Μάλιστα, όπως σημειώνει, η ΚΥΑ, που θεωρητικά αποσαφηνίζει το νόμο 4530/18, πρακτικά δεν διευκρινίζει τι γίνεται με τις μισθώσεις οι οποίες έγιναν νωρίτερα. Τους τουρίστες δηλαδή που έχουν κλείσει από το χειμώνα τις καλοκαιρινές τους εξορμήσεις.

Επαγγελματίες στον αέρα
Οι αντιδράσεις φυσικά δεν έχουν περιοριστεί μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά αντίστοιχες ανησυχίες έχουν ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι σε γραφεία από Αθήνα και διάφορα νησιά της χώρας. Το «μπλόκο» που δίνει η απόφαση δημιουργεί αγωνία για πολλούς επαγγελματίες, οι οποίοι, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, μένουν στον… αέρα. Αφενός το ότι τα οχήματα θα πρέπει να πηγαίνουν για απόσυρση ανά 7ετία και αφετέρου να είναι ασφαλιστικά ενήμεροι προκαλεί πονοκέφαλο με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των συγκεκριμένων επιχειρήσεων έχει κάνει μεγάλο άνοιγμα έτσι ώστε να τη στήσουν από το 0 και να παρέχουν στους πελάτες τους τις βέλτιστες υπηρεσίες.

Το παράδοξο της υπόθεσης βέβαια είναι ότι σε πολλά νησιά έχει γίνει άτυπη συνεργασία με οδηγούς ταξί, οι οποίοι δεν μπορούν να καλύψουν τον όγκο δουλειάς (αφού οι συγκοινωνίες έχουν αραιά δρομολόγια) και έτσι προωθούν κάποια από τα αιτήματα διαδρομών σε γραφεία. Πράγμα που φαίνεται να μην χαροποιεί την πλειονότητα των οδηγών ταξί – ασχέτως αν η επίσημη ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ φανερώνει την «ευγνωμοσύνη» της προς την κυβέρνηση.

Την ικανοποίησή της εξέφρασε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) για την απόφαση. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «τόσο ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης όσο και η πρώην υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά έμειναν πιστοί στο πλάνο ισονομίας που αφορά το νομοθετικό πλαίσιο των επιβατικών μεταφορών». Συμπληρώνοντας μεταξύ άλλων ότι «οι επιβατικές μεταφορές μπήκαν επιτέλους σε τροχιά εξυγίανσης και απόλυτης διαφάνειας. Τέλος στο μαύρο χρήμα της τουριστικής βιομηχανίας».

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot