Πανελλήνιες 2021: Οι «παγίδες» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και τα 5 σημεία προσοχής

Ιούλιος 18, 2021

H θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για φέτος φέρνει ανακατατάξεις στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, το οποίο θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι τις επόμενες ημέρες και χρήζει προσοχής σε πολλά σημεία προκειμένου οι υποψήφιοι να επιτύχουν σωστές επιλογές
Tις επόμενες μέρες χιλιάδες υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν και να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο, με τις σχολές στις οποίες επιθυμούν να εισαχθούν. Για κάποιους όμως η καθιέρωση από φέτος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα αποδειχτεί σωστή «σπαζοκεφαλιά».

 

Για παράδειγμα: Ένας μαθητής δεν συγκεντρώνει την ΕΒΕ για μια σχολή στην Αθήνα αλλά μπορεί να δηλώσει μια σχολή μιας άλλης πόλης. Περνάει σε αυτήν, και τον Οκτώβριο επιθυμεί να αιτηθεί μετεγγραφή στην σχολή της Αθήνας. Θα έχει τη δυνατότητα να αιτηθεί μετεγγραφή, εφόσον σχολή αυτή δεν προσφερόταν στο μηχανογραφικό του; Σε αυτό και πολλά ακόμη σημεία θα κληθεί πιθανότατα ν΄ απαντήσει το υπουργείο Παιδείας στους νέους καθώς δε θα μπορούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους στα «τυφλά» ή έχοντας σοβαρές απορίες μιας και η ΕΒΕ είναι κάτι, που εφαρμόζεται φέτος για πρώτη φορά.

 

Προβεβλημένοι σύνδεσμοι

Η Betsson ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της στην Ελλάδα και προσφέρει στοίχημα με Σουηδική εγγύηση.
Σήμερα το ethnos.gr με τη βοήθεια του Συμβούλου Εκπαίδευσης κ. Κωνσταντίνου Κότιου, παρουσιάζει τα παρακάτω παράδοξα και τα 5 σημεία προσοχής, που προκύπτουν λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Τα 5 σημεία που πρέπει να δώσουμε προσοχή
1. Η ΕΒΕ εξάγεται από τον Μέσο Όρο ενώ τα μόρια με βάση τους συντελεστές βαρύτητας.

 Οπότε είναι εντελώς διαφορετικά τα αποτελέσματα για κάθε μαθητή. Αν δηλαδή ένας μαθητής έγραψε καλύτερα στα 2 μαθήματα βαρύτητας, τότε αυτό ανεβάζει τα μόρια του ασχέτως από το Μ.Ο. ενώ αν είχε χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα βαρύτητας, τότε τα μόρια ενδέχεται να είναι λιγότερα από τον Μέσο Όρο που είναι αναγκαίος για τον υπολογισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Άρα, υπάρχει περίπτωση μαθητής με 9 μέσο όρο, να έχει 8.200 μόρια και να μπορεί να δηλώσει μια σχολή ενώ παράλληλα, μαθητής με 9.200 μόρια να μην μπορεί γιατί έχει 8,5 Μέσο Όρο.
Παράδειγμα:
Ο μαθητής Α έγραψε:
Αρχαία 5, Ιστορία 6, Κοινωνιολογία 13, Γλώσσα 12
5 + 6+ 13+ 12 = 36 χ 2 = 72
Για να υπολογιστεί η βαθμολογία προσθέτουμε τα γινόμενα των 2 μαθημάτων με τους συντελεστές βαρύτητας
72 + 5χ1,3 + 6χ0,7
72 + 6,5 + 3,5 = 82
Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το 100 και τα μόρια είναι 8.200.
Μέσος Όρος Μαθημάτων 36:4 = 9
Ο μαθητής αυτός μπορεί να δηλώσει σχολές στο μηχανογραφικό του.

Ο μαθητής Β έγραψε:
Αρχαία 12, Ιστορία 12, Κοινωνιολογία 5, Γλώσσα 5
12 + 12+ 5+ 5 = 34 χ 2 = 68
Για να υπολογιστεί η βαθμολογία προσθέτουμε τα γινόμενα των 2 μαθημάτων με τους συντελεστές βαρύτητας
68 + 12χ1,3 + 12χ0,7
68 + 15,6 + 8,4 = 92
Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το 100 και τα μόρια είναι 9.200.
Μέσος Όρος Μαθημάτων 34:4 = 8.5
Ο μαθητής αυτός ΔΕΝ μπορεί να δηλώσει σχολές στο μηχανογραφικό του.

 

2. Με το παραπάνω δεδομένο, είναι λογικό να υπάρχουν σχολές στα τέλη Αυγούστου, οι οποίες θα έχουν μόρια εισαγωγής ελαφρά λιγότερα από την ΕΒΕ της σχολής αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα υπάρχουν σχολές με μόρια εισαγωγής πολύ χαμηλά.

3.Το ζήτημα της Ελάχιστης Βάσης απασχολεί κυρίως μαθητές με επιδόσεις κάτω από 14 Μέσο Όρο, μιας και οι ελάχιστες σχολές θα μπορούσαν να φτάσουν την Ελάχιστη Βάσης Εισαγωγής τους πάνω από αυτό το νούμερο. Όσο οι βαθμολογίες των μαθητών κατεβαίνουν προς τη βάση του 10, οι επιλογές για να δηλώσουν οι μαθητές μια σχολή, μειώνονται δραματικά.

4.Τα ειδικά μαθήματα δημιουργούν μια διαφορετική πραγματικότητα. Για να δηλωθεί ένα τμήμα με ειδικό μάθημα πρέπει να συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις με την ακόλουθη αυστηρά σειρά ενεργειών. Πρώτα, πρέπει να ξεπερνάει ο μαθητής την Ελάχιστη Βάση του ειδικού μαθήματος, κατόπιν να ξεπερνάει την Ελάχιστη Βάση του τμήματος (υπολογίζονται οι βαθμοί των 4 μαθημάτων και του ειδικού μαθήματος) και τέλος, εφόσον το δηλώσει, να καταφέρει να «περάσει» στη σχολή αυτή με τα μόρια εισαγωγής του.

5.Υπάρχει ένα ζήτημα αναφορικά με τις μετεγγραφές που έρχονται μετέπειτα το Σεπτέμβριο. Το Υπουργείο δεν έχει αναπροσαρμόσει το Νόμο στις ειδικές συνθήκες των μετεγγραφών και δημιουργούνται διάφορα ζητήματα αναφορικά με τη δυνατότητα μετεγγραφής σε σχολή, στην οποία δεν είχε τη δυνατότητα να τη δηλώσει λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Παράδειγμα: Ένας μαθητής δεν συγκεντρώνει την ΕΒΕ για μια σχολή στην Αθήνα αλλά μπορεί να δηλώσει μια σχολή μιας άλλης πόλης. Περνάει σε αυτήν, και τον Οκτώβριο επιθυμεί να αιτηθεί μετεγγραφή στην σχολή της Αθήνας. Θα έχει τη δυνατότητα να αιτηθεί μετεγγραφή, εφόσον δεν προσφερόταν στο μηχανογραφικό του;

https://www.ethnos.gr/ellada/166479_panellinies-2021-oi-pagides-tis-elahistis-basis-eisagogis-kai-ta-5-simeia-prosohis

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot