Ο οδηγός υπάκουσε στο σήμα του τροχονόμου και έκανε δεξιά για να υποβληθεί, όπως φανταζόταν, σε έναν τυπικό έλεγχο. Αλλωστε, δεν υπήρχε λόγος να ανησυχεί, φορούσε τη ζώνη του, είχε τακτοποιήσει την ασφάλεια του αυτοκινήτου και είχε περάσει πρόσφατα ΚΤΕΟ.
Οταν άνοιξε το παράθυρο, άκουσε με έκπληξη τον τροχονόμο να του λέει «μιλάγατε στο κινητό». Ναι, πράγματι μίλαγε στο κινητό, αλλά τι κακό είχε αυτό, δεδομένου ότι χρησιμοποιούσε hands free και μάλιστα bluetooth για να μην μπλέκονται μπροστά του τα καλώδια ενώ οδηγεί. «Χρησιμοποιώ hands free», απάντησε στον τροχονόμο. «Δεν επιτρέπεται να μιλάτε ούτε με hands free», του ανταπάντησε.
Την επόμενη ημέρα επισκέφθηκε την Τροχαία, προκειμένου να υποβάλει ένσταση για να πάρει πίσω το δίπλωμα, την άδεια και τις πινακίδες που του είχαν αφαιρεθεί. Ο διοικητής τον ενημέρωσε ότι το μόνο που θα μπορούσε να κάνει, δείχνοντας επιείκεια, είναι να περιορίσει την ποινή στις 10 ημέρες αντί για τους δύο μήνες που προβλέπει ο ΚΟΚ. Πράγματι, ο ΚΟΚ δεν επιτρέπει την ομιλία στο κινητό κατά τη διάρκεια της οδήγησης. «Αποσπά την προσοχή», είναι η εξήγηση που έδωσε ο εκπρόσωπος της Τροχαίας. Ε, τότε, γιατί οι εταιρείες πωλούν hands free για την οδήγηση και μάλιστα κάποιοι κατασκευαστές τα ενσωματώνουν στα αυτοκίνητα; Στην πράξη, έγκειται στην καλή διάθεση του τροχονόμου αν θα εφαρμόσει το γράμμα του ΚΟΚ ή όχι.
Ωστόσο, αυτό είναι το πρώτο βήμα της περιπέτειας. Η βεβαίωση κλήσης είχε επάνω μηδενική τιμή προστίμου, αν όμως τελικά το μηδέν θα ισούται με μηδέν, είναι ακόμα άγνωστο. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, τα πρόστιμα είναι κυμαινόμενα, αναλογικά με το εισόδημα. Ετσι, η εφορία είναι αυτή που τελικά αποφασίζει για την τελική τιμή του προστίμου, τουλάχιστον μέχρι η Τροχαία να συνδεθεί με το Taxis. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πιθανότητα το υπουργείο Οικονομικών να ζητήσει κάποια στιγμή από την Τροχαία όλες τις έντυπες κλήσεις με μηδενική προσωρινά αξία και να τις τιμολογήσει εκ των υστέρων, χρεώνοντας τον παραβάτη αναδρομικά.
πηγη:Καθημερινή