Προσοχή συνιστά στους πολίτες η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος μετά τις καταγγελίες ότι επιτήδειοι επιχειρούν να αποσπάσουν χρήματα μέσω ηχογραφημένων μηνυμάτων, στα οποία προσποιούνται την αστυνομία.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΕΛ.ΑΣ, «οι τηλεφωνικές κλήσεις πραγματοποιούνται από σταθερά ή κινητά τηλέφωνα με χρήση ηχογραφημένου μηνύματος στην αγγλική ή την ελληνική γλώσσα. Οι δράστες στις κλήσεις αυτές, προσποιούμενοι αστυνομικές Αρχές, προτρέπουν τους πολίτες να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να ενημερωθούν για ποινικές εκκρεμότητες που δήθεν εκκρεμούν σε βάρος τους».
Aσφάλεια αυτοκινήτου από 5€/μήνα!
σύγκριση ανάμεσα σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Η δίωξη τονίζει ότι «Οι αστυνομικές και διωκτικές Αρχές δεν θα σας ζητήσουν τηλεφωνικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών».
Η ανακοίνωση της Αστυνομίας
Ενημέρωση της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προς τους πολίτες – χρήστες του διαδικτύου, για προσπάθεια εξαπάτησής τους, μέσω τηλεφωνικών κλήσεων.
Προσοχή στις τηλεφωνικές κλήσεις με τη χρήση ηχογραφημένων μηνυμάτων στις οποίες οι δράστες προσποιούνται αστυνομικές Αρχές.
Οι αστυνομικές και διωκτικές Αρχές δεν θα σας ζητήσουν τηλεφωνικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος καταγγέλλονται περιπτώσεις προσπαθειών εξαπάτησης πολιτών μέσω τηλεφωνικών κλήσεων με σκοπό να τους αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, οικονομικά στοιχεία ή και κωδικούς ασφαλείας.
Οι τηλεφωνικές κλήσεις πραγματοποιούνται από σταθερά ή κινητά τηλέφωνα με χρήση ηχογραφημένου μηνύματος στην αγγλική ή την ελληνική γλώσσα. Οι δράστες στις κλήσεις αυτές, προσποιούμενοι αστυνομικές Αρχές, προτρέπουν τους πολίτες να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να ενημερωθούν για ποινικές εκκρεμότητες που δήθεν εκκρεμούν σε βάρος τους.
Κατόπιν των ανωτέρω η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνιστά στους πολίτες:
να είναι προσεκτικοί με τέτοιου είδους τηλεφωνικές κλήσεις,
να κρατούν τον αριθμό τηλεφώνου από τον οποίο τους έχουν καλέσει,
να μην καλούν πίσω έναν αριθμό που τους γνωστοποιήθηκε μέσω φωνητικού μηνύματος,
να είναι επιφυλακτικοί – να μην συζητάνε με οποιονδήποτε τους καλεί και ζητάει ευαίσθητες πληροφορίες,
να μην αποκαλύπτουν τους κωδικούς της ηλεκτρονικής τραπεζικής, τα στοιχεία της κάρτας τους ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία µέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου.
να μην δίνουν, σε καμία περίπτωση, τον κωδικό “PIN” της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τον κωδικό πρόσβασης του τραπεζικού τους λογαριασμού μέσω e-banking.