Άκουγα νωρίς το πρωί, στο ραδιόφωνο τον Διονύση Σαββόπουλο να τραγουδάει «Ολαρία – Ολαρά,
αχ, ο Όλιβερ Τουίστ χαμογελάει και ο Αδόλφος του χαϊδεύει τα μαλλιά…» από τον παλιό καλό του δίσκο 10 χρόνια κομμάτια. Σταμάτησα στην άκρη του δρόμου και άρχισα να γράφω αυτές τις γραμμές πάνω σε μια χαρτοπετσέτα. Δεν ξέρω γιατί αλλά το τραγούδι μου θύμισε όσα σημεία και τέρατα συμβαίνουν γύρω μας, που είναι τόσα πολλά που ο κόσμος, νομίζει κανείς, ότι άρχισε να συνηθίζει και δεν διαμαρτύρεται όσο πρέπει. Υπάρχουν πράγματα και καταστάσεις που κάθε ενεργός πολίτης πρέπει να διαμαρτύρεται και να μην τα καταπίνει. Φτάνει πια! Προχθές ο επιλαχών Βουλευτής Γιώργος Κυρίτσης του ΣΥΡΙΖΑ, που μόλις αναλάμβανε καθήκοντά του, σαν έτοιμος από καιρό εξαπέλυσε τον διχαστικό του λόγο, σε άρθρο του στην «Αυγή». Ο Βουλευτής που κατέλαβε την έδρα της Β. Κατριβάνου μετά την πρόσφατη παραίτησή της, σε άρθρο του, που τιτλοφορείται «Είμαστε και φαινόμαστε», υποστηρίζει ότι «Γι’ αυτό ακριβώς ψηφίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ τον Σεπτέμβριο, για να μετακυλήσει όσο μπορεί τα βάρη στους μενουμευρωπαίους, και αυτό ακριβώς κάνει».
Ποιος θα τραβήξει το αυτί αυτού του ανθρώπου που σπέρνει διχόνοια και διαχωρίζει τον Ελληνικό λαό με τρόπο αντιδημοκρατικό και απαράδεκτο; Τι περιμένει ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και δεν τον στέλνει από κει που ήρθε; Ως πότε οι σκοπιμότητες και το «πολιτικό κόστος» θα καθορίζουν την ποιότητα και το ηθικό επίπεδο του Κοινοβουλίου και της Δημοκρατίας μας; Ο άνθρωπος αυτός είναι άκρως επικίνδυνος και αποδεικνύεται ικανός ως γλωσσοπλάστης αφού το μενουμευρωπαίοι είναι «πιασάρικο» και περνάει, αλλά επίσης, αν και αριστερός, ως όψιμος υποστηρικτής του φλεγματικού και παροιμιώδους αγγλοσαξονικού ρητού «διαίρει και βασίλευε».
Σε μια παρόμοια περίπτωση ο Κυριάκος Μητσοτάκης «έστειλε αδιάβαστο» τον Φαήλο Κρανιδιώτη ο οποίος με επίσης διχαστικό λόγο, είχε πει πρόσφατα ευκαιρίας δοθείσης «έξι ακόμη κυπαρίσσια στο Γουδί», διαγράφοντάς τον από την Κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας. Άλλα μέτρα και άλλα σταθμά…
Η προσβολή του «μενουμευρωπαίοι» απευθύνεται σε ολόκληρο τον Ελληνικό λαό και όχι μόνο σε όσους ψήφισαν ΝΑΙ στο δημοψήφισμα. Η φοροκαταιγίδα, η αύξηση του ΦΠΑ και η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών στα νησιά, χτυπάει αδιακρίτως όλους τους Έλληνες. Την 1η Ιουνίου 2016 αδειάζει ακόμα περισσότερο, η τσέπη όλων, υποτιμάται και ισοπεδώνεται το εισόδημά μας και η φτωχοποίηση της κοινωνίας μας γιγαντώνεται, είτε ψηφίσαμε ΝΑΙ είτε ψηφίσαμε ΟΧΙ στο περίφημο δημοψήφισμα. Ως γνωστόν βέβαια, το καθαρό ΟΧΙ έγινε στο τέλος ΝΑΙ. Αυτό μάλλον το ξεχνάει ο «οχιευρωπαίος» πολιτικός ή αν το θυμάται, τότε ίσως νομίζει ότι μας δουλεύει όλους. Κάνει λάθος. Όλοι γνωρίζουν και όλοι θυμούνται. Το ποσοστό του ΟΧΙ τότε ήταν 61,31%, υπερδιπλάσιο δηλαδή από το υψηλότερο ιστορικά ποσοστό που έλαβε ποτέ ο ΣΥΡΙΖΑ… Άνθρωποι όλων των παρατάξεων, όλων των πολιτικών πεποιθήσεων και απ’ όλα τα κοινωνικά στρώματα αλλά και από κάθε εισοδηματική στάθμη ψήφισαν ΟΧΙ. Τι σημαίνει αυτό; Αυτοί δεν θα πληρώσουν φόρους; Σε ότι αγοράζουν δεν θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ; Ή μήπως τους φόρους, τον αυξημένο ΕΝΦΙΑ και τις ακριβές μπύρες θα πληρώσει μόνο το 38,69% των Ελλήνων που ψήφισαν ΝΑΙ; «Τόσα κατάλαβε, τόσα λέει» ο κύριος αυτός κατά τη δική του έκφραση… για να αποδώσουμε τα του Καίσαρος στο Καίσαρι…
Στην Αρχαία Ελλάδα, αν έκριναν, ότι κάποιος έβλαπτε το πολίτευμα και τη Δημοκρατία με τη συμπεριφορά του, αυτός εξοστρακιζόταν.
Μήπως και στη σύγχρονη Ελλάδα, πρέπει να υπάρξει ένας ισχυρός θεσμός Κοινοβουλευτικής τάξης ούτως ώστε όποιος προσβάλλει βάναυσα και παραβιάζει τις Δημοκρατικές Αρχές, να εξοστρακίζεται;
Γιάννης Φλεβάρης
Υπεγράφη η εργολαβική σύμβαση
Στο πλαίσιο του προγραμματισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για παρεμβάσεις που θα καταστήσουν το οδικό δίκτυο των νησιών ασφαλέστερο και πιο λειτουργικό, ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος υπέγραψε εργολαβική σύμβαση για την «Βελτίωση Επαρχιακής οδού Ολύμπου – Διαφανίου Νήσου Καρπάθου» έναντι συνολικού ποσού 132.073,41 ευρώ.
Σύμφωνα με την μελέτη του έργου, προβλέπονται εργασίες συντήρησης της Επαρχιακής Οδού, κατά μήκος της οποίας θα κατασκευαστούν σε διάφορα σημεία, τοίχοι αντιστήριξης από οπλισμένο σκυρόδεμα, τριγωνικοί τάφροι, θα γίνουν διαπλατύνσεις σε δύο στροφές της οδού και θα τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας.
Το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και είναι ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο ανάδοχος υποχρεούται να ολοκληρώσει το έργο σε διάστημα εκατόν είκοσι (120) ημερολογιακών ημερών από την υπογραφή της σύμβασης.
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκδήλωση του Συλλόγου Σκλήρυνσης Κατά Πλάκας Δωδεκανήσου για την Παγκόσμια Ημέρα του αγώνα για ζωή και υγεία όσων πάσχουν από την νόσο αυτή που μοιάζει με δακτυλικό αποτύπωμα όπου ο κάθε πάσχων ακολουθεί τη δική του πορεία.
Δεν υπάρχουν πολλές ίδιες περιπτώσεις ανθρώπων που αντιμετωπίζουν τη νόσο με τον ίδιο τρόπο καθώς αυτή είναι προσωπική και πλήττει κάποιον με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά.
Η Σκλήρυνση κατά Πλάκας (ΣΚΠ) ή αλλιώς Πολλαπλή Σκλήρυνση είναι μια χρόνια ασθένεια του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Εμφανίζεται συνήθως σε ηλικία 20-50 ετών, ενώ προσβάλει περισσότερο τις γυναίκες από τους άντρες, σε αναλογία περίπου 2:1. Έχει χαρακτηριστεί ως αυτοάνοση πάθηση άγνωστης αιτιολογίας που έχει πολλές μεταβολές. Παλιότερα το όνομα και μόνο προκαλούσε φόβο, καθώς όλοι την ταύτιζαν με αναπηρία, αλλά σήμερα γνωρίζουμε ότι δεν οδηγεί αναγκαστικά σε αναπηρία και υπάρχουν πολλά φάρμακα που επιβραδύνουν ή σταματούν την εξέλιξή της. Υπάρχουν πολλοί ειδικοί και μη που μπορούν να βοηθήσουν σε διάφορους τομείς, όπως η ψυχολογική υποστήριξη, η φυσιοθεραπεία, οι διατροφικές συνήθειες, η εύρεση εργασίας και άλλους και κυρίως η θετική ενέργεια προς αυτούς που πάσχουν και χρειάζονται πάνω απ’ όλα καλή ψυχολογία και αγωνιστική διάθεση.
Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Αιγαίου, εκπροσώπησε ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιάννης Φλεβάρης ο οποίος συνεχάρη τον Πρόεδρο του Συλλόγου Dr. Κώστα Θανόπουλο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου για τον αγώνα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της κοινωνίας μας, για την νόσο, καθώς και για την υποστήριξη όσων έχουν ανάγκη. Στη συνέχεια μετέφερε το χαιρετισμό του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου προς όλα τα μέλη του Συλλόγου.
Η εκδήλωση έγινε μπροστά στο Ακταίον όπου ο Σύλλογος μοίρασε ενημερωτικά φυλλάδια και προσέφερε υλικό και κεράσματα, ενώ κυριαρχούσε το πορτοκαλί χρώμα που συμβολίζει τον αγώνα για τη ζωή όσων αγωνίζονται κατά της νόσου και όσων πλήττουν την ανθρώπινη ζωή.
Με συνδιοργάνωση και ενεργό υποστήριξη από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Σε μια ιδιαίτερα ενθουσιώδη ατμόσφαιρα, στο κατάμεστο από μαθητές Δημοτικών σχολείων της Ρόδου γήπεδο του «Βενετοκλείου», πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί ο αγώνας μπάσκετ επίδειξης του Γ.Σ. Δωδεκάνησος, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Ο αγώνας είχε σκοπό την ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου της Περιφέρειας, μέσα από την συνεισφορά τροφίμων για τους άπορους συμπολίτες μας, που συγκεντρώθηκαν από μαθητές και γονείς που παρακολούθησαν τον αγώνα.
Ο πρόεδρος της Γ.Σ. Δωδεκάνησος και Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Κάλλιστος Διακογεωργίου, ευχαρίστησε θερμά τον Περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο για την έμπρακτη και συνεχή στήριξη που προσφέρει στην ομάδα, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στην συνδιοργάνωση του Final Four μπάσκετ με καρότσι που φέτος θα διεξαχθεί στη Ρόδο, στο τριήμερο 10/11/12 Ιουνίου, υπό την αιγίδα και την ενεργό υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Με την λήξη του αγώνα, παραδόθηκαν στον ΓΣ Δωδεκάνησος δύο αγωνιστικά αμαξίδια, προσφορά της Περιφέρειας στην ομάδα με τις συνεχείς διακρίσεις, που μας έχει κάνει πολλές υπερήφανους για τις εξαιρετικές επιδόσεις της.
Ο κ. Διακογεωργίου απεύθυνε ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Αντιπεριφερειάρχη Αθλητισμού και Έπαρχο Νάξου κ. Γιάννη Μαργαρίτη για την προμήθεια των αμαξιδίων.
Ο Πρόεδρος του Γ.Σ. Δωδεκάνησος ευχαρίστησε θερμά και τους συναδέλφους του περιφερειακούς συμβούλους που συνέβαλλαν τα μέγιστα για την επιτυχή έκβαση του αγώνα και του κοινωνικού σκοπού του και συγκεκριμένα την Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλο σε θέματα Εθελοντισμού και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων κα Χαρούλα Γιασιράνη για τη συλλογή τροφίμων, καθώς και τον κ Άγγελο Ανανία, Εντεταλμένο Περιφερειακό σύμβουλο Δια Βίου Μάθησης.
Μάλιστα, με πρωτοβουλία του κ. Ανανία, όλοι μαθητές των σχολείων της Ρόδου, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε έναν διαγωνισμό ζωγραφικής. Η καλύτερη ζωγραφιά θα αποτελέσει την επίσημη αφίσα της διοργάνωσης του Final Four μπάσκετ με καρότσι της Ρόδου.
Ποσό που ξεπερνά τα 15 εκατομμύρια ευρώ διεκδικεί η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου από το δημόσιο για τα ανείσπραχτα έσοδα από την αξιοποίηση της λεγόμενης δημόσιας ακίνητης περιουσίας στα Δωδεκάνησα.
Πρόκειται για χρήματα τα οποία έπρεπε να είχαν μπει στα ταμεία της Δωδεκανήσου από τη θητεία ακόμα της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και χρονολογούνται από το 1982!
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έγιναν τα περισσότερα από αυτά αφορούν το διάστημα 1982 έως 1994 και σε αυτά έρχονται να προστεθούν και τα υπόλοιπα των ποσών που δεν καταβλήθηκαν κανονικά, όπως επίσης και αυτά που δικαιούται η Δωδεκάνησος από το 2011 και μετά όταν δεν είχε πλέον κανένα δικαίωμα επί των εσόδων της αξιοποίησης.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ρ» μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έρθουν στη Ρόδο, εκπρόσωποι από το δικηγορικό γραφείο «Ζέππος-Γιαννόπουλος» της Αθήνας για να συναντηθούν με τους δικηγόρους που σε τοπικό επίπεδο ασχολούνται με την υπόθεση.
Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση που θα έχουν οι δικηγόροι της υπόθεσης και η οποία θα επαναληφθεί σύντομα στην Αθήνα προκειμένου να οριστικοποιηθεί το κείμενο της αγωγής την οποία θα καταθέσει η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου κατά του υπουργείου οικονομικών και κατά του ελληνικού δημοσίου.
Η υπόθεση αφορά τα ακίνητα που είναι εγγεγραμμένα στα κτηματολόγια Ρόδου, Κω και Λέρου (τμήματα περιοχών στο Λακκί και τον Ξηρόκαμπο).
Πάντως με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν οι νομικοί ιδιαίτερα της Ρόδου που ασχολούνται με την υπόθεση έχουν συγκεντρώσει σημαντικά στοιχεία που θα προσδώσουν στην αγωγή ακόμα πιο βαρύνουσα σημασία.
Η κατάθεση της αγωγής βασίζεται στην απόφαση που πήρε το περιφερειακό συμβούλιο νοτίου Αιγαίου πρόσφατα σύμφωνα με την οποία η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα ασκήσει κάθε δικαίωμα ενώπιον κάθε αρμόδιας διοικητικής και δικαστικής αρχής για την διεκδίκηση μέχρι και σήμερα αλλά και μελλοντικά, τόσο των ήδη εισπραχθέντων όσο και των ανείσπρακτων εσόδων από την εν γένει διαχείριση, αξιοποίηση και εκμετάλλευση των ακινήτων του Δημοσίου στα Δωδεκάνησα που περιήλθαν στο ΤΑΙΠΕΔ το 2011, με τον Ν. 3986 και η διαχείρισή τους γίνεται είτε από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, είτε από την Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, με τον Ν. 3965 του ιδίου έτους.
Παράλληλα, θα ασκήσει κάθε πρόσφορο και ενδεδειγμένο ένδικο μέσο που θα απαιτηθεί, ενώπιον κάθε εθνικής ή διεθνούς αρμόδιας διοικητικής και δικαστικής αρχής, με σκοπό την ανάκληση ή την ακύρωση κάθε πράξης και απόφασης που αποσκοπεί στην εκποίηση και γενικά σε οποιασδήποτε μορφής εκμετάλλευση των παραπάνω ακινήτων.
Μάλιστα το σώμα εξουσιοδότησε τον Περιφερειάρχη να προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια απαιτηθεί, στην κατεύθυνση της ανάληψης νομοθετικής πρωτοβουλίας, προκειμένου να επανέλθει το καθεστώς διαχείρισης της περιουσίας των δημοσίων ακινήτων στα Δωδεκάνησα, όπως διαχρονικά αυτό είχε θεσπιστεί (αρχικά με τον Ν. 2100/1952 περί συστάσεως του Οργανισμού Ακίνητης Περιουσίας του Δημοσίου στην Δωδεκάνησο και στη συνέχεια με τον Ν. 973/1979 περί συστάσεως της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου) ώστε να υπηρετείται η ιστορική και νομική επιταγή της αξιοποίησης της περιουσίας αυτής προς όφελος της Δωδεκανήσου.
Όπως επανειλημμένως έχει επισημάνει ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος πρόκειται για υφαρπαγή της δωδεκανησιακής περιουσίας που συνετελέσθη δολίως το 2011. Σύμφωνα με τον ίδιο η απώλεια της δωδεκανησιακής ακίνητης περιουσίας, άρρηκτα συνδεδεμένης με την ιστορία της Δωδεκανήσου, δεν αποτελεί μόνο παραχάραξη της ιστορίας, που κανένας δεν διανοήθηκε να αμφισβητήσει μέχρι το 2011, αλλά και μείζον σκάνδαλο, απέναντι στο οποίο κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μείνει απαθής.
«Είμαστε αποφασισμένοι να θεραπεύσουμε με κάθε τρόπο την σοβαρότατη βλάβη που υπέστη ο τόπος μας, από εκείνους που εν μια νυκτί και χωρίς ίχνος αντίστασης, στέρησαν από δωδεκανησιακό λαό την περιουσία του, καταργώντας το ειδικό καθεστώς που αναγνώριζε την ιδιαιτερότητά της.
Σ' αυτό τον αγώνα δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω» είχε δηλώσει ο περιφερειάρχης στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου τον Απρίλιο όταν πάρθηκε η απόφαση.
Η ΡΟΔΙΑΚΗ