Το κλείσιμο 28 κεντρικών καταστημάτων του αποφάσισε ο Thomas Cook, με την πρόθεση να αυξήσει την παρουσία του στα πιο πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα.
200 εργαζόμενοι θα επηρεαστούν από αυτή την απόφαση και ήδη η εταιρεία έχει ξεκινήσει συζητήσεις μαζί τους. Σύμφωνα με τον Cook η συντριπτική πλειοψηφία του προσωπικού θα μεταταχθεί, αλλά ένας μικρός αριθμός εργαζομένων αναμένεται να απολυθούν.
21 από τα καταστήματα που θα κλείσουν θα είναι συνεταιριστικά ταξιδιωτικά πρακτορεία που είχε ανλάβει ο Cook με joint venture (κοινοπραξία) πριν από έξι χρόνια και βρίσκονται σε περιοχές όπου υπάρχει υπερ-κάλυψη. Τα συνολικά 28 καταστήματα θα κλείσουν έως το τέλος του Δεκεμβρίου. Οι αλλαγές αυτές προκύπτουν μετά την αναθεώρηση του δικτύου της εταιρείας που αριθμεί 793 καταστήματα. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι όλα τα καταστήματα Cook θα κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες -Ανακάλυψης και καταστήματα Γειτονιάς (Discovery & Neighbourhood). Τα καταστήματα της Γειτονιάς θα βρίσκονται κυρίως σε κεντρικούς δρόμους, ενώ τα Ανακάλυψης θα βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα και έξω από τα αστικά πάρκα λιανικής.
Μια σειρά από καταστήματα Ανακάλυψης, μέχρι πρότεινος γνωστά ως «concept stores», λειτουργούν ήδη σε πολλά εμπορικά κέντρα και προσφέρουν δωρεάν Wi-Fi, online κρατήσεις ραντεβού καθώς και βίντεο και τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (virtual reality). Το πρώτο νέο κατάστημα Ανακάλυψης θα ανοίξει στο εμπορικό κέντρο Westfield Stratford City στο Λονδίνο το Νοέμβριο. Τρία ακόμη καταστήματα Ανακάλυψης σχεδιάζονται σε άλλες «προνομιακές» θέσεις από το νέο έτος. Αυτά δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Ωστόσο, είναι πιθανό να βρίσκονται σε τοποθεσίες όπου ο Cook ήδη λειτουργεί ένα κατάστημα το οποίο θα σχεδιάζει να μετεγκαταστήσει σε εμπορικό κέντρο. Με αυτές τις αλλαγές τα καταστήματα Ανακάλυψης θα γίνουν συνολικά 14, ενώ αλλά 15 σχεδιάζονται για τους επόμενους 12 με 18 μήνες. Εκτός αυτών, 50 υπάρχοντα καταστήματα θα ανακαινιστούν, ενώ έχουν ήδη ανακαινιστεί άλλα 50.
Η εταιρεία δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει τον αριθμό των καταστημάτων της που θα λειτουργούν μέχρι το τέλος της διαδικασίας. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος του Cook, Chris Mottershead, δήλωσε ότι ο όμιλος σκοπεύει να ανοίξει περίπου 25 καταστήματα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Επίσης ανέφερε ότι το Συνεταιριστικό ταξιδιωτικό brand θα διατηρηθεί για τουλάχιστον δύο χρόνια.
Ο Cook έκανε περικοπή 2.500 θέσεων εργασίας και έκλεισε σχεδόν 200 καταστήματα το 2013, μετά από απώλειες £ 485.300.000. Η διευθύντρια λιανικής και εξυπηρέτησης πελατών, Kathryn Darbandi, δήλωσε:
«Το δίκτυο των καταστημάτων μας σε όλη τη Βρετανία παραμένει το κλειδί για την προσέλκυση, έμπνευση και δέσμευση των πελατών μας. Ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός των πελατών μας χρησιμοποιούν ψηφιακά κανάλια, πολλοί θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν και να οργανώσουν τις διακοπές τους πρόσωπο με πρόσωπο με τους ανθρώπους που έχουν τις κατάλληλες γνώσεις. Κι αυτός είναι ένας από τους λόγους που επιλέγουν την Thomas Cook». «Οι συνάδελφοί μας στα καταστήματα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της ικανοποίησης των πελατών και την αφοσίωση, κι αυτό δεν ήταν ποτέ πιο εμφανές από ότι κατά το παρελθόν έτος». «Παράλληλα με τη βοήθεια που παρείχαν στους πελάτες να επιλέξουν τις σωστές διακοπές, οι συνάδελφοί μας στα καταστήματα έχουν εργαστεί ακούραστα για να τους συμπαρασταθουν όταν δύσκολα γεγονότα απαίτησαν αλλαγές της τελευταίας στιγμής στα προγράμματά τους». «Ωστόσο, ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να παραμείνουμε στάσιμοι, οπότε δουλεύουμε διαρκώς για να βελτιώσουμε τη μορφή των καταστημάτων μας, καθώς επίσης και για να διασφαλίσουμε ότι έχουμε τα κατάλληλα καταστήματα στις κατάλληλες θέσεις προκειμενου να ανταποκριθούμε στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των εκατομμυρίων πελατών μας».