Μέσα στο διήμερο που μας πέρασε βγήκε στη δημοσιότητα ότι η Facebook συνεργάστηκε με τα Cornell University και UC San Francisco για τη διεξαγωγή ενός κοινωνικού-ψυχολογικού πειράματος μέσα από το κοινωνικό δίκτυο, το οποίο έγινε εν αγνοία των χρηστών.
Οι ερευνητές πείραξαν ελαφρώς τα News Feed στους λογαριασμούς 689.003 αγγλόφωνων χρηστών με σκοπό να μελετήσουν την θετική ή αρνητική επίδραση του κοινωνικού δικτύου στην ψυχολογία τους και μάλιστα κατέληξαν ότι δεν είναι απαραίτητη η πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση για τη μετάδοση συναισθημάτων. Το πείραμα έγινε με απόκρυψη των αρνητικών ειδήσεων από τη μια ομάδα και των θετικών από την άλλη.
Όπως ήταν λογικό, προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις για τις πρακτικές της Facebook, η οποία, ωστόσο, έχει κάθε δικαίωμα να πράξει παρόμοιες έρευνες-αναλύσεις σύμφωνα με τους Όρους και Προϋποθέσεις Χρήσης του κοινωνικού δικτύου, άσχετα αν είναι ανήθικο. Ήδη υπάρχει σκεπτικισμός για το κατά πόσο είναι εφικτό να επηρεάζει την κοινή γνώμη σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο.
Από την άλλη, ο Adam Kramer (data scientist στη Facebook) προσπάθησε να εξηγήσει ποιο ήταν το κίνητρο για τη διεξαγωγή της έρευνας και τόνισε ότι επηρέασε μόλις το 0.04% των χρηστών για μία εβδομάδα το 2012.
“Πραγματοποιήσαμε αυτή την έρευνα επειδή ενδιαφερόμαστε για την επίδραση του Facebook στα συναισθήματα των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την υπηρεσία. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να μελετήσουμε αν τα θετικά posts που ανεβάζουν οι φίλοι κάποιου χρήστη επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία του επειδή μπορεί να νιώθει αποκομμένος ή αν η αρνητικότητα των posts τους οδηγεί να εγκαταλείψουν την υπηρεσία”
Πηγή: techgear.gr