Μπήκαμε στην Δημοτική προεκλογική περίοδο με την ψήφιση του εκλογικού νόμου!
Δυστυχώς για άλλη μια φορά, αυτός θα καθορίσει το εκλογικό πάρε-δώσε και θα διαμορφώσει τους εκλογικούς σχεδιασμούς.
Είναι δυνατόν όμως να αλλάξει και να βελτιωθεί μια κατάσταση όταν η αντιπαράθεση γίνει γύρω από πρόσωπα και τοπικούς πελατειακούς μηχανισμούς εξουσίας και όχι γύρω από προγράμματα και πολιτικές;
Ο κύριος χαρακτήρας των δημοτικών ζητημάτων είναι περιβαλλοντικός και το οικονομικός. Μιλώντας πριν λίγες μέρες ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σ. Φάμελλος, σε ραδιοφωνικό σταθμό επανέλαβε ότι έως το τέλος του 2018 όλοι οι Δήμοι της χώρας θα πρέπει να έχουν προσαρμοστεί υποχρεωτικά στη διαλογή του οργανικού υλικού στην πηγή, διότι τα υλικά που σαπίζουν και πάνε σε χώρους υγειονομικής ταφής (ΧΥΤΑ) δημιουργούν υγρά απόβλητα πολύ επιβαρυντικά για το υπέδαφος, αλλά και αυξημένες εκπομπές αέριων ρύπων. Πολύ ωραία ακούγονται όλα αυτά. Περιμένουμε να δούμε τι θα κάνει ο Δήμος Κω για τα οργανικά. Να θυμίσουμε ό, τι έγινε ως τώρα:
- κατασκευάστηκε ο ΧΥΤΑ με χρηματοδότηση της ΕΕ και την υποχρέωση επέκτασης του με ίδιους πόρους. Δεν τηρηθήκαν οι προδιαγραφές λειτουργίας και οι δεσμεύσεις με δυσμενή αποτελέσματα: Αυτοαναφλεχτηκε πολλές φορές και καταστράφηκε με την κατολίσθηση. Ξεπέρασε τον χρόνο λειτουργίας που από 5 χρόνια διανύει τον 9ο! Ουσιαστικά πρόκειται για μια κατεστραμμένη εγκατάσταση που από ΧΥΤΑ κατάληξε σε χωματερή.
- κατασκευάστηκε με χρηματοδότηση της ΕΕ το ανοικτό κινητό κέντρο διαλογής ανακυκλώσιμων ΚΔΑΥ που ιδιωτικοποιήθηκε με δυσμενείς δεσμεύσεις χρηματοδότησης της λειτουργίας του από τους Δημότες, υπό-λειτουργεί με μεγάλες ελλείψεις χωρίς έλεγχους και χωρίς μια πολιτική στην διαχείριση των απορριμμάτων! όλα επαφίενται εμπειρική διαχείριση και στην ευαισθησία των υπαλλήλων και του εκάστοτε αντιδημάρχου.
- ΚΑΜΙΑ βελτίωση ή μικρο-επέκταση των εγκαταστάσεων αυτά τα 9 χρόνια λειτουργίας. Δεν αγοράστηκαν κάδοι κομποστοποίησης. Δεν έγινε ο σταθμός μεταφόρτωσης. Δεν εφαρμόστηκε καμιά από τις προβλέψεις του εγκεκριμένου σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων έγιναν οι προβλέψεις
---Τι άλλο; Ό, τι έγινε και για την ανακύκλωση των άλλων υλικών και για τα Απόβλητα Εκσκαφών Κατασκευών και Κατεδαφίσεων(ΑΕΚΚ). Ένα ΜΗΔΕΝ. Οι στόχοι του 2020 για 40% διαλογή στην πηγή των οργανικών είναι εδώ και τους περιμένουν. Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων(ΕΣΔΑ) και των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων είναι εδώ και τους περιμένουν.
Ποιος φταίει όμως που οι καθυστερήσεις στη διαχείριση των αποβλήτων στο Δήμο Κω έχουν γίνει επικίνδυνες; Ο Χατζηπετρής πιθανόν… Η πολιτεία, που δεν τους έδωσε χρήματα, θα μας πουν. Λες και όταν τα δίνει πιάνουν τόπο…
Απλά παραδείγματα που αποδεικνύουν την κακοδιαχείριση:
Ο κλαδοθρυμματιστής έχει κόστος 50-60.000 ευρώ θα μπορούσε να αγοραστεί και να λειτουργεί. Το κόστος κάθε κοντέινερ κομποστοποιητή είναι 40.000 € ! Αλλά και η δικαστική παρέμβαση κατά της εταιρείας που διαχειρίζεται του ΚΔΑΥ με άθλιο τρόπο. Είναι αυτά ποσά μεγάλα για ένα Δήμο όπως ο Δήμος του …3ου τουριστικού προορισμού της Ελλάδας; Είναι πολιτική να μην προχωράς ένα βελτιωτικό βήμα κάθε 4 χρόνια; Μικρές ενέργειες που θα σηματοδοτούσαν προσπάθεια και προτεραιότητα στις πολιτικές στοχεύσεις!
Αν κρίνουμε από το χθες και το σήμερα τίποτα καλό δεν προμηνύεται και για το δημοτικό περιβαλλοντικό μας αύριο! αφού μπαίνουμε στη Δημοτική προεκλογική περίοδο και αργοπορημένα και με τον συνήθη παλιό τρόπο!
Ν. Μυλωνάς