Χθες κληθήκαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας για τη Δημοτική Κοινότητα Κω ενόψει της κατάρτισης του προγράμματος εκτελεστέων έργων για το 2016.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά το Κοινοτικό Συμβούλιο Κω δεν κατέστη δυνατόν να συνεδριάσει. Για άλλη μια φορά δεν συνέθεσε απαρτία. Πρόκειται πραγματικά για ΠΑΡΑΚΜΗ όταν ένα 11μελές όργανο καταφέρνει να συνεδριάσει μόνο μετά από τρεις προσκλήσεις και με απαρτία μόλις 4 κοινοτικούς συμβούλους.
Αγαπητοί συνδημότες και συνδημότισσες,
Με αφορμή την συζήτηση για τον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Κω για το 2016 που θα ψηφιστεί το επόμενο διάστημα, θέλω να μοιραστώ μαζί σας τους παρακάτω προβληματισμούς:
Από το 2010 και την εφαρμογή του πρώτου μνημονίου οι οικονομικές δυνατότητες των Δήμων συρρικνώνονται και είναι εξαιρετικά περιορισμένες. Αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα ούτε δικαιολογία για κανέναν από εμάς και για καμία Δημοτική Αρχή.
Οι ανάγκες για έργα και δράσεις είναι πολύ μεγάλες. Από τα μικρά καθημερινά έργα, τις συντηρήσεις, τα έργα υποδομής που λείπουν και πρέπει να γίνουν μέχρι τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα.
Τι πρέπει να κάνουμε;
Να σχεδιάσουμε σήμερα για το μέλλον του Δήμου μας. Να δούμε πως μπορεί να πάμε το νησί μας εκεί που του αξίζει, από εδώ που βρίσκεται σήμερα. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να επιτρέψουμε να χαθεί αυτή η πενταετία επειδή η Δημοτική Αρχή πελαγοδρομεί. Τώρα που η τουριστική περίοδος φτάνει με άδοξο τρόπο στο τέλος της, διαπιστώνουμε ότι ο χειμώνας θα είναι πολύ βαρύς για την τοπική μας οικονομία.
Και αν θέλουμε να μιλήσουμε για το καλοκαίρι του 2016, τότε τα μηνύματα δεν είναι καθόλου μα καθόλου αισιόδοξα. Πόσο μάλλον η διάθεση της Δημοτικής Αρχής να κάνει κάτι για αυτό. Ακόμα περιμένουμε να γίνουν πράξη τα μεγάλα λόγια για τις συμφωνίες με τις εταιρείες χαμηλού κόστους, τα εσωτερικά δρομολόγια και το αεροδρόμιο της Κω ως βάση για κάποιες από αυτές!!!
Άρα επείγει να ξαναδούμε ποια θα είναι τα αναπτυξιακά έργα που μπορεί να «βάλουν πλάτη» τα επόμενα χρόνια για να ξαναβρεί το νησί μας τον δρόμο του. Έχουμε ήδη χάσει 13 μήνες και οφείλουμε να ασκήσουμε πίεση ώστε να μην χαθεί και άλλος χρόνος.
Επειδή τα αναπτυξιακά έργα απαιτούν σημαντικά κονδύλια πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τρόπους χρηματοδότησής τους. Αυτό μπορεί να γίνει κυρίως μέσα από το νέο ΕΣΠΑ, το πρόγραμμα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή και απευθείας από τους μηχανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαμε να εξετάσουμε και τις περιπτώσεις σύμπραξης με ιδιώτες τα λεγόμενα «ΣΔΙΤ».
Αυτό όμως που προηγείται όλων είναι η σωστή προετοιμασία και η συστηματική δουλειά. Πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε και να αποδεχτούμε τη συνέχεια της διοίκησης και των πολιτικών που κατά κοινή ομολογία είναι προς όφελος ολόκληρου του νησιού. Είναι απόλυτα υγιές ένα μεγάλο έργο να πιστώνεται σε περισσότερες από μία δημοτικές αρχές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο μόλος για τα κρουαζιερόπλοια και η επέκταση της Μαρίνας. Γνωρίζω ότι έχει γίνει πολύ δουλειά. Αν η προσπάθεια συνεχιστεί με εντατικούς ρυθμούς η Δημοτική Αρχή θα μας βρει συμπαραστάτες.
Παράλληλα οφείλει να ανοίξει έναν διάλογο με τους πολίτες και τους οργανωμένους φορείς, όπως υποσχέθηκε προεκλογικά, με στόχο ένα κοινό αναπτυξιακό σχέδιο με συγκεκριμένη στοχοθεσία και γνώμονα όχι το πώς θα κερδίσει τις επόμενες εκλογές αλλά την μελλοντική αναγνώριση από τους πολίτες ότι κάτι πραγματικά προσέφερε στον τόπο μας.
Η τακτική του Μαυρογιαλούρου να «χαϊδέψουμε» τα αυτιά των συνδημοτών μας ανακοινώνοντας μικρά έργα που στις περισσότερες περιπτώσεις εξυπηρετούν ή ενθουσιάζουν κάποιους, αλλά αφήνουν πολύ περισσότερους παραπονεμένους, δεν περνάει πια. Αυτά μας γυρνούν στο παρελθόν και σε πρακτικές που λίγο πολύ μας έφτασαν στο σημείο μηδέν που βρίσκεται σήμερα η πατρίδα μας.
Ας διαχειρισθεί η Δημοτική Αρχή τα χρήματα που έχει στη διάθεση της με τρόπο που θα είναι προς όφελος ΟΛΩΝ των Δημοτών, κάνοντας τις απαραίτητες και αναγκαίες μικρές παρεμβάσεις, επενδύοντας όμως παράλληλα σε μία σοβαρή στρατηγική προετοιμασίας των μεγάλων έργων που πρέπει να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια.
Πέτρος Πετρής
Κοινοτικός Σύμβουλος Δ.Κ. Κω
Όραμα Κίνημα Πολιτών Κω