Εφαρμόζεται από σήμερα το νέο απλούστερο και αυτοματοποιημένο σύστημα διακανονισμού οφειλών της ΔΕΗ.
Σε αυτό παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες να μειώσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που φτάνουν τα 2,7 δισ.ευρώ.
Το νέο σύστημα προβλέπει χαμηλότερες προκαταβολές σε σχέση με ό,τι προβλεπόταν έως σήμερα: Δεν θα υπερβαίνουν το 20% ή εναλλακτικά το 30% (αν επιλεγούν περισσότερες δόσεις) έναντι 40-50% έως σήμερα.
Παράλληλα υπάρχει πρόβλεψη για έως και 24 δόσεις.
Όπως επισημαίνει η ΔΕΗ στόχος της είναι να δώσει τη δυνατότητα σε εκατομμύρια οφειλέτες να κάνουν μια νέα αρχή.
Το ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος της οφειλής, ως εξής:
-Για χρέος έως 500 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 5 μηνιαίες δόσεις.-Από 500 ως 1000 Euro, προκαταβολή 10 % και 8 μηνιαίες δόσεις.
-Από 1000 ως 2000 Euro, προκαταβολή 15 % και 12 μηνιαίες δόσεις.
-Από 2000 ως 3000 Euro, προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις.
Έτσι, για οφειλή 500 ευρώ η προκαταβολή είναι 50 ευρώ και η μηνιαίοα δόση 90 ευρώ, για 1000 ευρώ προκαταβολή 100 ευρώ και δόση 113 ευρώ κ.ο.κ.
Το νέο σύστημα διακανονισμών είναι όπως προαναφέρθηκε απλούστερο σε σχέση με αυτό που ίσχυε ως τώρα, το οποίο λάμβανε υπόψη και το ιστορικό του καταναλωτή (αν ήταν συνεπής, αν είχε κάνει διακανονισμούς και τους τηρούσε, αν είχε κάνει ρευματοκλοπή κλπ.) και γι αυτές τις περιπτώσεις έθετε ως προϋπόθεση μεγαλύτερη προκαταβολή (έως 40 - 50 %) την οποία χιλιάδες καταναλωτές αδυνατούσαν να καλύψουν.
Στο πλαίσιο της απλούστευσης προβλέπεται επίσης αυτοματοποιημένη διαδικασία έγκρισης των αιτημάτων ρύθμισης η οποία θα γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης δήλωσε σχετικά:
«Η ΔΕΗ με τη νέα απλή, ενιαία και αυτοματοποιημένη πάγια ρύθμιση, που ανακοίνωσε σήμερα, δίνει τη δυνατότητα σε εκατομμύρια πελάτες της να μπορέσουν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους και να κάνουν μία νέα αρχή. Η κίνηση αυτή στοχεύει στον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που αγγίζουν σήμερα τα 2,7 δισ. ευρώ. Παράλληλα με την ανακούφιση των πελατών μας, που αντιμετωπίζουν πραγματική δυσκολία να αποπληρώσουν τα χρέη τους προς τη ΔΕΗ, θέτουμε ως πρώτη προτεραιότητα την αντιμετώπιση του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δοθεί ρητή εντολή στον ΔΕΔΔΗΕ για εντατικοποίηση των αποκοπών σε πελάτες, που έχει διαπιστωθεί ότι συστηματικά αποφεύγουν να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, συσσωρεύοντας μεγάλες οφειλές. Η ΔΕΗ παραμένει ευαισθητοποιημένη σε περιπτώσεις κοινωνικά αδύναμων οφειλετών και θα εξαντλεί κάθε δυνατότητα στήριξής τους στο πλαίσιο του Νόμου».
Τα βασικά χαρακτηριστικά της ρύθμισης έχουν ως εξής:
-Απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύει η ρύθμιση, είναι να εξοφλούνται εμπρόθεσμα οι δόσεις και οι τρέχοντες λογαριασμοί (λογαριασμοί που εκδίδονται μετά τη ρύθμιση).
-Όποιος χάσει τη ρύθμιση, για να ενεργοποιηθεί εκ νέου θα πρέπει να καταβάλει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις και τους τρέχοντες λογαριασμούς.
-Εφόσον ο πελάτης είναι συνεπής στην εξόφληση του διακανονισμού, δικαιούται και την έκπτωση συνέπειας στους τρέχοντες λογαριασμούς.
-Δικαίωμα ένταξης στη ρύθμιση έχουν και πελάτες, που σήμερα είναι ενταγμένοι σε άλλη ρύθμιση, ώστε να επωφεληθούν από μεγαλύτερο αριθμό δόσεων.
-Στους πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, εφαρμόζεται ο Κώδικας Προμήθειας, δηλ. κάθε δόση διαμορφώνεται στο μισό του Μέσου Μηνιαίου Λογαριασμού.
Παράδειγμα 1: Οφειλή 1 έτους, ποσού 1.200Euro - 24 δόσεις των 50Euro, προκαταβάλλεται η 1η δόση.
Παράδειγμα 2: Οφειλή 2 ετών, ποσού 3.600Euro - 48 δόσεις των 75Euro, προκαταβάλλεται η 1η δόση.
-Όσοι πελάτες δεν έχουν πλέον σύμβαση με τη ΔΕΗ, αλλά έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος, θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα για εξατομικευμένη ρύθμιση, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τις οικονομικές τους δυνατότητες.
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ στο πρώτο εξάμηνο ήταν 2,792 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 2.474 δισ. ευρώ δεν έχουν διακανονιστεί.
Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του.
Επιπλέον από την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019 θα μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις και τηλεφωνικά στο 11770.
Στην επόμενη φάση στόχος είναι η διαδικασία να διεκπεραιώνεται και ηλεκτρονικά.