Πρεμιέρα σήμερα Παρασκευή (01/07) για την ψηφιακή κάρτα εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Η κάρτα, σε πρώτη φάση, αφορά περισσότερους από 120.000 εργαζόμενους στους δύο αυτούς κλάδους, με στόχο να επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στη χώρα.
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, χαρακτηρίζει την ψηφιακή κάρτα εργασίας εργαλείο που αποτελεί εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου και, παράλληλα, στηρίζει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, ενώ κάνει λόγο και για μια εμβληματική μεταρρύθμιση που δίνει δύναμη στον εργαζόμενο.
Όπως σημειώνει, με την εφαρμογή της, το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.
Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας κατοχυρώνονται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων, καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας, αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο Εργασίας.
Συγκεκριμένα, η δήλωση έναρξης εργασίας, που θα κάνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, θα μεταδίδεται αυτόματα στο Σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ” και ο ελεγκτής θα γνωρίζει, πριν από τον έλεγχο, πόσοι και ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας.
Με αυτόν τον τρόπο, όπως επισημαίνει, η λειτουργία του ελεγκτικού έργου του υπουργείου Εργασίας, μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, που, όπως υποστηρίζει, αναβαθμίζεται σε Ανεξάρτητη Αρχή, γίνεται αποτελεσματικότερη, αφού τα δεδομένα του Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ” τίθενται στην υπηρεσία ελεγκτικών μηχανισμών, διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων και οι συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις, αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης και αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών, ενώ διασφαλίζονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος και η εφαρμογή της νομοθεσίας.
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία, κ.λπ.), τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.
Μετά τα σούπερ μάρκετ και τις τράπεζες το μέτρο θα επεκταθεί στις ασφαλιστικές εταιρείες και στη βιομηχανία με στόχο το καλοκαίρι του 2023 να εφαρμόζεται και στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης, και σε μεταγενέστερο στάδιο σε κάθε επιχείρηση στη χώρα χωρίς εξαιρέσεις.
Η διαδικασία
Από 1ης Ιουλίου, σύμφωνα με το Υπ. Εργασίας, οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ (και σταδιακά το σύνολο των εργαζομένων στη χώρα), κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner (δηλ. την εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν τη έναρξη και λήξη της εργασίας.
Έτσι, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι θα μπορούν επιπλέον μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής myErgani mobile app να βλέπουν στην κινητή τους συσκευή σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, καθώς και την πραγματική απασχόληση που παρείχαν.
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, όπως τονίζει το Υπ. Εργασίας, τίθεται σε εφαρμογή, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινωθεί, από 1ης Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, αφού προηγουμένως δημιουργήθηκαν οι αναγκαίες ψηφιακές υποδομές στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και οι εφαρμογές για εργαζόμενους και επιχειρήσεις.