Τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει το Δημόσιο από την Δευτέρα 11 Μαΐου, περιγράφει ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ του υπουργείου Εσωτερικών.
Όπως τονίζεται:
-Η αυτοπρόσωπη παρουσία των υπαλλήλων στην Υπηρεσία δύναται να ανέρχεται στο 70%. Σε περίπτωση που βάσει των αρμοδιοτήτων κάθε Υπηρεσίας, αλλά και κάθε οργανικής μονάδας, απαιτείται και δύναται να προσέρχεται ακόμα και το 100% των υπαλλήλων, αυτό είναι επιτρεπτό, υπό την προϋπόθεση διασφάλισης των κανόνων προστασίας της υγείας, ιδίως η τήρηση της αποστάσεως μεταξύ των εργαζομένων τουλάχιστον 1,5 μέτρου.
-Όπου απαιτείται εκ της φύσεως της εργασίας να προσέρχεται το 100% των υπαλλήλων ακόμα και σε επίπεδο Τμήματος, κατά την κατάρτιση του πλάνου εργασιών δύναται να εφαρμόζεται αποκλειστικά η εξ αποστάσεως παροχή εργασίας για τους υπαλλήλους άλλων οργανικών μονάδων και για τις αρμοδιότητες εκείνες, οι οποίες δύνανται να παρέχονται εξ αποστάσεως και εφόσον δεν παρακωλύεται η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
– Εξακολουθεί να τηρείται ο καταμερισμός της προσέλευσης των υπαλλήλων σε τρία διακριτά ωράρια προσέλευσης (7.00-8.00 και 9.00).
-Το εξυπηρετούμενο κοινό – οι πολίτες θα προσέρχονται στις δημόσιες υπηρεσίες μόνο κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης (ραντεβού) και εφόσον το αίτημά τους δεν δύναται να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο, ιδίως τηλεπικοινωνιακά, διατηρουμένων σε ισχύ των όσων μέχρι στιγμής ισχύουν σχετικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Τέλος αναφορικά με την κινητικότητα: «για τις εκκρεμείς διαδικασίες των προηγούμενων κύκλων κινητικότητας, οι αποφάσεις για μετάταξη ή απόσπαση εκδίδονται σε αποκλειστική προθεσμία έως τις 31 Μαΐου 2020 .Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της αποκλειστικής προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, με μόνη εξαίρεση τις αποφάσεις μετάταξης οι οποίες έχουν σταλεί για δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο ή αποσπάσεις για τις οποίες έχει διατυπωθεί η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου συλλογικού οργάνου αξιολόγησης της αίτησης. Κατ` εξαίρεση για τον Α` κύκλο κινητικότητας 2019 οι αποφάσεις απόσπασης ή μετάταξης εκδίδονται σε αποκλειστική προθεσμία έως τις 30 Ιουνίου 2020».
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Σε συνέχεια της (στ) σχετικής εγκυκλίου, σύμφωνα με την οποία δόθηκαν οδηγίες για την σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, σας γνωρίζουμε περαιτέρω τα εξής:
Βάσει των συνθηκών, όπως αυτές εξελίσσονται μέχρι στιγμής και συμφώνως πάντα με την αρχή της διασφάλισης της δημόσιας υγείας, αλλά και της εξυπηρέτησης του δημόσιου συμφέροντος:
α) Αντικείμενο – αρμοδιότητες κάθε οργανικής μονάδας.
β) Προτεραιοποίηση των αρμοδιοτήτων αυτών που πρέπει να εκτελούνται άμεσα προς εξυπηρέτηση του πολίτη αλλά και του δημοσίου συμφέροντος.
γ) Διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων εκάστης υπηρεσίας προκειμένου να καθίσταται ασφαλής η προσέλευσή τους στην Υπηρεσία, αλλά και η παροχή αυτοπρόσωπης εργασίας στην Υπηρεσία με όρους υγιεινής και ασφάλειας. Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι εξακολουθεί να τηρείται ο καταμερισμός της προσέλευσης των υπαλλήλων σε τρία διακριτά ωράρια προσέλευσης (7.00-8.00 και 9.00). Επίσης, διευκρινίζεται ότι η προσέλευση αυτή στοχεύει στο να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μετακινούμενων υπαλλήλων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ στις περιπτώσεις που οι υπάλληλοι προσέρχονται στην Υπηρεσία είτε με ιδιωτικής χρήσεως μέσο μεταφοράς είτε με τα πόδια, εξυπακούεται ότι δύνανται να διατηρήσουν το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης που έχουν δηλώσει σύμφωνα με τις πάγιες κείμενες διατάξεις. Ωστόσο θα πρέπει να ενημερώσουν σχετικώς την αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού προκειμένου να δύναται εκείνη με τη σειρά της να προβεί στην κατάρτιση ενός ορθολογικού σύμφωνα με τα ανωτέρω πλάνου εργασιών.
δ) Θα πρέπει να αξιοποιούνται όλοι οι σταθμοί εργασίας (γραφεία/ηλεκτρονικοί υπολογιστές) των υπαλλήλων εκείνων που τελούν σε άδεια (είτε των ειδικών αδειών που έχουν θεσπιστεί στο πλαίσιο αντιμετώπισης του COVID 19 είτε με κάθε άλλου είδους άδεια) προκειμένου να εξασφαλίζεται εντός της δημόσιας υπηρεσίας ότι δεν υπάρχει συνωστισμός-συγχρωτισμός και συγχνωτισμός. Σε όποιες υπηρεσίες οι διαθέσιμοι υλικοτεχνικοί πόροι (κτηριακές εγκαταστάσεις- σταθμοί εργασίας κλπ) επιτρέπουν την πλήρη λειτουργία της Υπηρεσίας ακόμα και με το 100% του προσωπικού που δύναται να παρέχει εργασία με αυτοπρόσωπη παρουσία, εξυπακούεται ότι θα συνεχιστεί η λειτουργία της κανονικά εφόσον με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται και η προστασία της υγείας των εργαζομένων και κατ΄ επέκταση και της δημόσιας υγείας.
ε) Προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα της λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας και όπου απαιτείται εκ της φύσεως της εργασίας να προσέρχεται το 100% των υπαλλήλων ακόμα και σε επίπεδο Τμήματος, κατά την κατάρτιση του πλάνου εργασιών δύναται να εφαρμόζεται αποκλειστικά η εξ αποστάσεως παροχή εργασίας για τους υπαλλήλους άλλων οργανικών μονάδων και για τις αρμοδιότητες εκείνες, οι οποίες δύνανται να παρέχονται εξ αποστάσεως και εφόσον δεν παρακωλύεται η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Β. ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΥΚΛΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΤΟΥΣ 2018 ΚΑΙ 2019 – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΚΕΚ
«1. Ειδικά για τις εκκρεμείς διαδικασίες των προηγούμενων κύκλων κινητικότητας, οι αποφάσεις για μετάταξη ή απόσπαση εκδίδονται σε αποκλειστική προθεσμία έως τις 31 Μαΐου 2020. Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της αποκλειστικής προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, με μόνη εξαίρεση τις αποφάσεις μετάταξης οι οποίες έχουν σταλεί για δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο ή αποσπάσεις για τις οποίες έχει διατυπωθεί η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου συλλογικού οργάνου αξιολόγησης της αίτησης. Κατ` εξαίρεση για τον Α` κύκλο κινητικότητας 2019 οι αποφάσεις απόσπασης ή μετάταξης εκδίδονται σε αποκλειστική προθεσμία έως τις 30 Ιουνίου 2020».
Βάσει όλων των ανωτέρω, παρακαλούνται οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού για τις άμεσες ενέργειές τους ενόψει των ως άνω αποκλειστικών προθεσμιών για την ολοκλήρωση των ενεργειών που απαιτούνται για εκκρεμείς αποσπάσεις ή μετατάξεις έως 31/5/2020 για τους κύκλους κινητικότητας έτους 2018 και έως 30/6/2020 για τον Α΄ κύκλο κινητικότητας 2019, οι οποίες επιτρέπεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις να ολοκληρωθούν.
Συναφώς τίθενται υπόψη σας και οι διατάξεις του αρ. 97 του ν. 4674/2020 σύμφωνα με τις οποίες: «1. Αιτήσεις προσωπικού όλων ανεξαιρέτως των νοσηλευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής, της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας, καθώς και των λοιπών εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας, οι οποίες έχουν υποβληθεί στον Α` κύκλο Κινητικότητας 2019 στο πλαίσιο του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, καθώς και εκκρεμείς αιτήσεις των εν λόγω υπαλλήλων από προηγούμενους κύκλους κινητικότητας δεν εξετάζονται και αναστέλλεται η διαδικασία αξιολόγησής τους, με μόνη εξαίρεση τις αιτήσεις μετάταξης, οι οποίες εκκρεμούν προς δημοσίευση, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος. Επαναξιολόγηση των αιτήσεων αυτών, δύναται να πραγματοποιηθεί κατόπιν υποβολής νέας αίτησης των ενδιαφερομένων σε επόμενο κύκλο κινητικότητας.
Για τους υπαλλήλους εκείνους, των οποίων τα αιτήματα απορρίφθηκαν ή αναβλήθηκε η εξέτασή τους, στην σχετική ανάρτηση των αποτελεσμάτων, η οποία πραγματοποιείται για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων με τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους, καταγράφεται προς ενημέρωσή τους και η αιτιολογία της απόρριψης ή της αναβολής.
Βάσει όλων των ανωτέρω επιτυγχάνεται και ιδιαίτερα στο πλαίσιο των τωρινών κρίσιμων συνθηκών, η ενημέρωση των ενδιαφερομένων με όρους διαφάνειας και αποτελεσματικότητας.
Γ. ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
Για θέματα του προσωπικού και των Υπηρεσιών του Δημοσίου παρακαλείσθε για την κατά προτεραιότητα αποστολή τυχόν ερωτημάτων στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: hrm@ypes.gov.grκαι ειδικά για ερωτήματα που αφορούν υπαλλήλους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού στο info@ypes.gr ή d.pta@ypes.gr προς αμεσότερη ανταπόκριση.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τους υπαλλήλους και τις υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι ενδιαφερόμενοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και στην Δ/νση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών στους σχετικούς τηλεφωνικούς αριθμούς που αναγράφονται στις πληροφορίες της εγκυκλίου.
6
δεδομένης της ιδιαιτερότητας και κρισιμότητας των συνθηκών, στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο):
α) Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού
β) Διευθύνσεις Εποπτείας Ο.Τ.Α. (με την παράκληση να κοινοποιήσουν την παρούσα στους Ο.Τ.Α. α΄ και β’ βαθμού της χωρικής τους αρμοδιότητας)
ΚΟΙΝ. (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο):
-Γραφεία Υπουργών, Υφυπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών
-Γραφεία Γενικών, Ειδικών και Αναπληρωτών Γραμματέων
– Γραφεία Υπηρεσιακών Γραμματέων
-Γραφεία Συντονιστών
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο):
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η προϊσταμένη του Τμήματος
Γραμματείας και Παροχής
Πληροφοριών
Υπουργείου Εσωτερικών
κ.α.α. Λογοθέτη Ζαμπέτα