Την αισιοδοξία του για την πορεία ολοκλήρωσης του δικτύου των Υδατοδρομίων στα νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, εξέφρασε με δηλώσεις του χτες στην «δημοκρατική» ο Ceo 5- Senses Consulting Project Manager των υδατοδρομίων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννης Μπρας.
Με αφορμή τον θόρυβο που δημιουργήθηκε σχετικά με την διαβούλευση του νέου νομοσχεδίου για την υλοποίηση υδατοδρομίων, ο κ. Μπρας ξεκαθαρίζει: «Αυτό αφορά τα ιδιωτικά υδατοδρόμια. Η πλειοψηφία των υδατοδρομίων που προχωράει η ΠΝΑ γίνεται με διαφορετικό τρόπο, δηλαδή μέσω των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων. Συνεπώς δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα, αντιθέτως περιμένουμε να προχωρήσει και να ψηφιστεί γρήγορα για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε το σχέδιο για την δημιουργία του δικτύου στα νησιά».
Το νέο σχέδιο νόμου πάντως, που δόθηκε από την κυβέρνηση για διαβούλευση, θα δώσει την δυνατότητα να προχωρήσουν οι διαδικασίες, με δεδομένο ότι οι προτάσεις της ΠΝΑ που είχαν κατατεθεί, έγιναν αποδεκτές –πράγματα για το οποίο είχε εκφράσει πρόσφατα την ικανοποίησή του και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος.
Η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων, αποτέλεσε εξ αρχής ένα πάγιο αίτημα της ΠΝΑ, προκειμένου να καταστεί εφικτή η υλοποίηση του πρώτου και μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων που σχεδιάστηκε ποτέ στη χώρα, καθώς και για την αντιμετώπιση του ζητήματος της υδροδότησης των άνυδρων νησιών, με τρόπο που να θέτει τέλος στην αναχρονιστική διαδικασία της μεταφοράς του νερού με υδροφόρα πλοία.
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση, ο στόχος που τίθεται εκ μέρους της κυβέρνησης είναι εντός των επομένων δύο ετών, να έχει ολοκληρωθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο θα καλύπτει μεγάλο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της χώρας.
«Είναι σημαντικό για εμάς να ψηφιστεί γρήγορα ώστε να μπορέσουμε απρόσκοπτα να προχωρήσουμε και να γίνουν οι αιτήσεις για τις άδειες ίδρυσης των 26 υδατοδρομίων στα νησιά της Περιφέρειας. Βρισκόμαστε σε διαβούλευση για να δούμε ποια μορφή θα πάρουν τελικώς και ποια θα είναι η επόμενη μέρα. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να δούμε ποιες θα είναι οι απαιτήσεις για τον εξοπλισμό και ποιες οι ανάγκες που θα πρέπει να καλυφθούν. Επίσης θα πρέπει να ξεκαθαριστεί πώς θα γίνεται η οικονομική διαχείριση (εισπράξεις κ.λπ.) ώστε να μπορεί το σχήμα να είναι βιώσιμο».
Σε ερώτηση εάν είναι αισιόδοξος ότι το 2017 θα έχουν υλοποιηθεί μερικά από τα υδατοδρόμια που θα καλύψουν βασικές ανάγκες σε νησιά, ο κ. Μπρας απάντησε: «Κοιτάξτε, όλα θα εξαρτηθούν από το πότε θα ψηφιστεί ο νόμος και από εκεί και πέρα, ποια δυναμική θα επιδείξουμε εμείς. Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος θα έλεγα, καθώς έχουμε ακόμη μπροστά μας πάρα πολύ δουλειά. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να γίνουν κάποιες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε μερικά λιμάνια που δεν υπάρχουν, που σημαίνει ότι θα απαιτηθεί κι άλλος χρόνος μέχρι την τελική τους έγκριση. Στο νέο νομοσχέδιο αφαιρέθηκε η διάταξη περί ευθύνης υπαλλήλων για…. καθυστερήσεις! Αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να αναδειχθεί. Όλοι γνωρίζουμε ότι πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα αλλά και να ξέρουμε ποιοι έχουν τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις που μπαίνουν σε ένα έργο».
Άλλη παράμετρος είναι οι απαραίτητες εγκρίσεις που απαιτούνται από τα κατά τόπους Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, ώστε να χαραχθούν συγκεκριμένοι στόχοι και χρονοδιαγράμματα υλοποίησης και παράδοσης των έργων.
«Πιστεύω το νέο νομοσχέδιο να λύσει τα χέρια σε όλους. Βεβαίως, έχουμε ακόμη μπροστά μας πολύ δουλειά. Ωστόσο υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ιδιώτες επενδυτές και κατά την εκτίμησή μου, το δίκτυο υδατοδρομίων θα είναι βιώσιμο για το Νότιο Αιγαίο. Ο στόχος είναι να καταφέρουν να λειτουργήσουν, να μπορέσουν να συνεισφέρουν στην προσπάθεια για βελτίωση του τουριστικού προϊόντος στα νησιά αλλά και να φέρουν ισόρροπη ανάπτυξη» όπως είπε ο κ. Μπρας.
Να σημειωθεί ότι μία ακόμη θετική παράμετρος είναι οι υποδομές, οι οποίες δεν απαιτούν πολύ μεγάλο χρόνο υλοποίησης.
dimokratiki.gr