Πρόταση στο ΥΝΑΝΠ για τη δρομολόγηση επιδοτούμενου πλοίου αποκλειστικά για την μεταφορά απορριμμάτων από τα μικρά νησιά

Ιούλιος 14, 2022

Η διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων στη νησιωτική Ελλάδα, εξακολουθεί να αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση με κάποια φωτεινά λαμπρά παραδείγματα όπως η Τήλος, όπου το project «Just Go Zero Tilos» έχει μετατρέψει το νησί σε πρότυπο κυκλικής οικονομίας, να αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα σε ένα περιβάλλον που γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικό.

Πλέον δεν είναι μόνον ο ήλιος και η θάλασσα αυτό που χαρακτηρίζει τα ελληνικά νησιά αλλά κοινή «πληγή» αποτελεί και η διαχείρισή τους, η οποία «αιμορραγεί» τους καλοκαιρινούς μήνες που ο πληθυσμός αυξάνεται κατακόρυφα εξαιτίας των επισκεπτών.

Το πρόβλημα είναι εντονότερο στα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου όπως η Χάλκη και η Κάσος για παράδειγμα, που επειδή δεν διαθέτουν υποδομές πρέπει τα απορρίμματά τους να μεταφορτώνονται σε πλοίο για να φτάσουν στην πλησιέστερη οργανωμένη δομή.

Στο πλαίσιο αυτό ο δήμαρχος Χάλκης κ. Ευάγγελος Φραγκάκης έχει ήδη καταθέσει μια πρόταση προς τον υπουργό Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γ. Πλακιωτάκη για την δρομολόγηση πλοίου, το οποίο θα επιδοτείται για να αναλάβει αποκλειστικά την μεταφορά των απορριμμάτων των μικρών νησιών σε οργανωμένες δομές μεγαλύτερων γειτονικών νησιών στο Αιγαίο, επιλύοντας έτσι ένα σοβαρό πρόβλημα το οποίο γιγαντώνεται.

Όπως εξηγεί ο κ. Ευάγγελος Φραγκάκης, στη Χάλκη πλέον η αύξηση παραγωγής απορριμμάτων απαιτεί διαφορετική διαχείριση από αυτή που προβλέπεται στον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων ακριβώς επειδή η μεταφορά τους με το πλοίο της γραμμής μέσω κοντέινερ δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες για απομάκρυνση μεγαλύτερου όγκου απορριμμάτων με μεγαλύτερη συχνότητα που θα αντιμετώπιζε, όπως εκτιμά, το πρόβλημα σε μεγάλο βαθμό.

Η πρόταση του δημάρχου Χάλκης κερδίζει συνεχώς έδαφος και βρίσκει ανταπόκριση στα μικρά νησιά που ειδικά φέτος η κατακόρυφη αύξηση του τουρισμού έχει εκτοξεύσει και την παραγωγή απορριμμάτων. «Ο πληθυσμός της Χάλκης που τους θερινούς μήνες από 300 άτομα τον χειμώνα εκτοξεύεται στα 1.000 και φτάνει τα 1.500 με τους επισκέπτες της μιας μέρας είναι αυτονόητο ότι παράγει περισσότερα απορρίμματα τα οποία δεν μπορούν να επεξεργαστούν στο νησί αλλά μεταφέρονται στη Ρόδο με το πλοίο της γραμμής όπως προβλέπεται από τον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων. Εχω ήδη καταθέσει την πρόταση στον υπουργό κ. Πλακιωτάκη για τη δρομολόγηση πλοίου που θα επιδοτείται για να εξυπηρετεί την μεταφορά των απορριμμάτων από τα μικρά νησιά σε οργανωμένες δομές γειτονικών νησιών και με αυτή την πρόταση φαίνεται να συμφωνούν κι άλλοι συνάδελφοι δήμαρχοι μικρών νησιών», λέει στη «δ» ο κ. Φραγκάκης.

Επιπλέον, στη Χάλκη όπως και στην Κάσο, που η μεταφορά των απορριμμάτων γινόταν από το πλοίο “ΠΡΕΒΕΛΗΣ” με ένα κοντέινερ τη φορά αφού δεν υπήρχε χώρος για δεύτερο ή μεγαλύτερο, εκτιμάται ότι μετά τη διακοπή των δρομολογίων και την εμπλοκή που δημιουργήθηκε με το “Olympus”, το πρόβλημα θα γίνει ακόμα εντονότερο.

Με την πρόταση αυτή συμφωνεί και ο αντιδήμαρχος Μεγίστης κ. Στράτος Αμύγδαλος ο οποίος όπως λέει μπορεί στο νησί να υπάρχει χώρος υγειονομικής ταφής απορριμμάτων όμως δεν υπάρχει το ανάλογο προσωπικό ούτε οι υφιστάμενες υποδομές καλύπτουν τις ανάγκες που αυξάνονται κατακόρυφα το καλοκαίρι λόγω του τουρισμού και τάσσεται υπέρ της πρότασης του κ. Φραγκάκη που όπως λέει, θα έλυνε ένα σοβαρό πρόβλημα το οποίο τα μικρά νησιά δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν χωρίς βοήθεια.

 

 

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot