Κέρδισε το στοίχηµα της ποιότητας για το µέλι της Καλύµνου
Στην Αµερική σκαρφάλωνε επί χρόνια σε µεγάλα ύψη, επιθεωρώντας και συντηρώντας ως εναερίτης µεγάλα έργα γεφυροποιίας.
Τα τελευταία 15 χρόνια, ο Iωάννης Καρδούλιας, παιδί Ελλήνων µεταναστών στις ΗΠΑ, αποφάσισε να συνεχίσει να κοιτά ψηλά, αλλά αυτήν τη φορά προς µια πιο γλυκιά θέα, το µέλι.
Σε καιρούς χαλεπούς για τη µητέρα-πατρίδα, αποφασίζει να επενδύσει τον µισθό που βγάζει στην Αµερική στις δύο µεγάλες του αγάπες: την Κάλυµνο και τη µελισσοκοµία.
Στοίχηµά του να ανεβάσει τον ανεκτίµητο διατροφικό θησαυρό της γενέθλιας γης, το µέλι της Καλύµνου, στο βάθρο που του αξίζει, δίνοντάς του brand name και αυξάνοντας την προστιθέµενη αξία του.
Ξεκινώντας προ 15ετίας την ενασχόλησή του µε τη µελισσοκοµία, µε «µαγιά» µόλις δέκα κυψέλες, την τελευταία διετία ο δηµιουργός της εταιρείας Melicatessen έκανε ακόµα ένα άλµα. Στην κορύφωση της οικονοµικής κρίσης στην Ελλάδα, όχι µόνο δηµιούργησε µε ίδιους πόρους µια σύγχρονη µονάδα µελισσοκοµικής εκµετάλλευσης –τη µοναδική στην Κάλυµνο–, αλλά κατάφερε να διπλασιάσει τον «στόλο» του, που πλέον αριθµεί 500 κυψέλες (από 250 πριν από µία διετία), έχοντας τη δυνατότητα παραγωγής 10 τόνων προϊόντος.
Επιλέγοντας τον δύσκολο δρόµο, αυτόν του εκσυγχρονισµού του τρόπου παραγωγής, τυποποίησης και διάθεσης, ο 37χρονος Iωάννης Καρδούλιας, εδώ και δύο χρόνια, έχει ρίξει στέρεες βάσεις στην Κάλυµνο, όπου πλέον ζει µε τη γυναίκα του και τα τρία του παιδιά, γράφοντας µια µοναχική µεν, αλλά σίγουρα πολύ γλυκιά ιστορία.
Ο πήχης, όπως λέει ο ίδιος στην «ΥΧ», µπαίνει ακόµη πιο ψηλά, αφού πλέον στόχος είναι ο εκ νέου διπλασιασµός των κυψελών, ώστε να φτάσουν τις 1.000 µέσα στην επόµενη διετία.
Ακόµη πιο ψηλά µπαίνει ο πήχης της ποιότητας, µε το µέλι της εταιρείας Melicatessen, που έχει δηµιουργήσει ο κ. Καρδούλιας, να έχει ήδη κερδίσει ένα διεθνές διαβατήριο, αποσπώντας τρία χρυσά αστέρια από το διεθνώς αναγνωρισµένο Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας.
Το στοίχηµα της Αυστραλίας
Με το βλέµµα του κ. Καρδούλια να στρέφεται πάντα ψηλά, το επιχειρηµατικό του τέκνο, η Melicatessen, ετοιµάζεται να ανοίξει αυτή την περίοδο τους εξαγωγικούς της ορίζοντες. Ήδη, κάποια από τα προϊόντα της βρίσκονται πιλοτικά σε µια σειρά από αγορές της Ευρώπης, όπως της Σουηδίας και της Γαλλίας.
Μάλιστα, ο διαγωνισµός του ITQI έβαλε το θυµαρίσιο µέλι της Καλύµνου στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος κορυφαίων Ευρωπαίων σεφ, που ζήτησαν να προµηθεύονται τα προϊόντα της εταιρείας.
Όπως µας εξηγεί ο ιδρυτής της Melicatessen, το µεγάλο στοίχηµα είναι η αγορά της Αυστραλίας, την οποία η εταιρεία προσπαθεί να ξεκλειδώσει, έχοντας ως αρωγό Έλληνα οµογενή, που συνδράµει τον Καλύµνιο παραγωγό στην προσπάθεια να ανοίξει την πολλά υποσχόµενη αγορά από το νέο έτος. Η προσπάθεια του κ. Καρδούλια δείχνει να αποδίδει καρπούς, δηµιουργώντας µάλιστα τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση ενός πυρήνα ανθρώπων στην Κάλυµνο, που αγαπούν τη µελισσοκοµία και θέλουν να συνεργαστούν, ώστε το µέλι της Καλύµνου να βγει από τα στενά σύνορα του νησιού, αλλά και από τα εθνικά όρια.
Με τα µελίσσια ανά χείρας
Πετύχαµε τον κ. Καρδούλια στη Ρόδο, λίγο πριν φύγει για την Κω.
Για τον ιδιοκτήτη της Melicatessen, άλλωστε, ο µόνος λόγος για να αποµακρυνθεί από το συσκευαστήριο-τυποποιητήριο στην περιοχή της Αγίας Αικατερίνης στην Κεφάλα και να στερηθεί τη θέα της θάλασσας και των πνιγµένων στο θυµάρι βουνών είναι τα µελίσσια του. Όπως µας εξηγεί, στη Ρόδο και στην Κω φτιάχνει τον «στρατό» του και στη συνέχεια µετακοµίζει στην Κάλυµνο για να «τρυγήσει» τον θυµαρίσιο θησαυρό του νησιού. Μάλλον πρόκειται για τα πιο ευτυχισµένα µελίσσια στον κόσµο, καθώς, όπως αναφέρει ο κ. Καρδούλιας, κάποια από αυτά τα µεταφέρει ακόµη και µε σκάφος σε απόµερες και χωρίς πρόσβαση παραλίες της Καλύµνου, για να παράξουν ό,τι καλύτερο έχουν να προσφέρουν.
Πηγή: Της Νατάσσας Φραγκούλη από το ypairthros.gr