ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Δεν πρέπει να εφαρμοστούν οριζόντια κριτήρια για τα ολιγοθέσια σχολεία στα νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές»

Ιούλιος 09, 2024

Να επανεξεταστεί ο σχεδιασμός για τα ολιγοθέσια σχολεία στις νησιωτικές περιοχές και να μην εφαρμοστούν οριζόντια κριτήρια, ζητά ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κ.Μάνος Κόνσολας, με παρέμβαση του προς τον Υπουργό Παιδείας.

Ο κ.Κόνσολας αναφέρει ότι η υποβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων στα νησιά, θα αποτελέσει υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τονίζοντας ότι η μετατροπή ενός τριθέσιου δημοτικού σχολείου σε διθέσιο σημαίνει:

-την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διδάσκουν διαφορετικές τάξεις και περισσότερα μαθήματα, γεγονός που οδηγεί στη μείωση της προσοχής που χρειάζεται να δείχνουν απέναντι σε κάθε μαθητή.

-προβλήματα στο χρονικό όριο κάλυψης της διδακτέας ύλης.

-περιορισμό των άλλων εκπαιδευτικών δράσεων και δραστηριοτήτων.

-μείωση του αριθμού των δασκάλων.

Μάλιστα επισημαίνει ότι αυτή η εξέλιξη θα οδηγήσει πολλούς γονείς που θέλουν να παιδιά τους να έχουν ισότιμες ευκαιρίες μόρφωσης,  να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον για αυτά και ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον.

Ουσιαστικά θα μεταφέρουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία( αν βρίσκονται σε μεγαλύτερο νησί) ή ακόμα χειρότερα θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το νησί τους.

Παράλληλα ο κ.Κόνσολας προτείνει μια σημαντική θεσμική παρέμβαση που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να λειτουργήσει ως πιλότος για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές .

Η πρόταση αυτή επικεντρώνεται στη  διατήρηση και παράλληλα στην  αναβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων σε νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές, που μπορεί να λειτουργήσει ως πιλότος για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο Μάνος Κόνσολας προτείνει:

-τη στελέχωση των ολιγοθέσιων σχολείων στις νησιωτικές περιοχές,  με ειδικότητες εκπαιδευτικών που σήμερα στερούνται ( γυμναστές, εκπαιδευτικοί πληροφορικής και ξένων γλωσσών.

-  την τοποθέτηση εκπαιδευτικών τμημάτων ένταξης ( εκεί που δεν υπάρχουν ) .

-την αποκεντρωμένη λειτουργία μιας Επιτροπής Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και την υποστήριξη των μαθητών και της σχολικής κοινότητας σε αυτά τα σχολεία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της κοινοβουλευτικής παρέμβασης του κ.Κόνσολα:

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Παιδείας

ΘΕΜΑ: « Να επανεξεταστεί ο σχεδιασμός για τα ολιγοθέσια σχολεία στις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές»

 Κύριε Υπουργέ,

Ο σχεδιασμός για την μετατροπή των μικρών τριθέσιων δημοτικών σχολείων σε διθέσια, δεν πρέπει να διέπεται από οριζόντια χαρακτηριστικά στις νησιωτικές περιοχές.

Ιδιαίτερα μάλιστα όταν τα ολιγοθέσια σχολεία σε αυτές τις περιοχές, αντιμετωπίζουν εδώ και πολύ καιρό το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών σε βασικές ειδικότητες, με αποτέλεσμα τα παιδιά σε αυτά τα σχολεία να στερούνται των ίσων ευκαιριών και της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Μια σημαντική θεσμική παρέμβαση που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να λειτουργήσει ως πιλότος για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές , είναι η διατήρηση και παράλληλα η αναβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων σε νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές.

Μέσα από τη στελέχωση τους με ειδικότητες εκπαιδευτικών που σήμερα στερούνται ( γυμναστές, εκπαιδευτικοί πληροφορικής και ξένων γλωσσών) , με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών τμημάτων ένταξης ( εκεί που δεν υπάρχουν ) αλλά κυρίως με την αποκεντρωμένη λειτουργία μιας Επιτροπής Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και την  υποστήριξη των μαθητών και της σχολικής κοινότητας.

Όλοι αντιλαμβάνονται ότι η υποβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων στα νησιά, θα αποτελέσει υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τα σημερινά δεδομένα.

Η μετατροπή ενός τριθέσιου δημοτικού σχολείου σε διθέσιο σημαίνει:

-την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διδάσκουν διαφορετικές τάξεις και περισσότερα μαθήματα, γεγονός που οδηγεί στη μείωση της προσοχής που χρειάζεται να δείχνουν απέναντι σε κάθε μαθητή.

-προβλήματα στο χρονικό όριο κάλυψης της διδακτέας ύλης.

-περιορισμό των άλλων εκπαιδευτικών δράσεων και δραστηριοτήτων.

-μείωση του αριθμού των δασκάλων.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί γονείς που θέλουν να παιδιά τους να έχουν ισότιμες ευκαιρίες μόρφωσης θα αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον για αυτά και ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον.

Ουσιαστικά θα μεταφέρουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία «αν βρίσκονται σε μεγαλύτερο νησί»  ή ακόμα χειρότερα θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το νησί τους.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1.Προτίθεται να επανεξετάσει όλα τα ανωτέρω σε σχέση με το σχεδιασμό για τα ολιγοθέσια σχολεία στις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

 

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot