Η θρυλική θαλαμηγός του Ωνάση “Χριστίνα” κατέπλευσε στην παραλία “Νανού” της Σύμης

Αύγουστος 28, 2022

Η θρυλική υπερπολυτελής θαλαμηγός “Χριστίνα”, σκάφος που κάποτε ανήκε στον Έλληνα μεγιστάνα δισεκατομμυριούχο πλοιοκτήτη Αριστοτέλη Ωνάση, έφθασε σήμερα το πρωί στη Σύμη και βρίσκεται στον κόλπο της παραλίας “Νανού”, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του realvoice995.gr. Ένα σκάφος όπου φιλοξενήθηκαν όλοι οι VIPs του 20ού αιώνα, από τον Ουίστον Τσόρτσιλ και τη Μέρλιν Μονρόε ως τον Σινάτρα, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, αλλά και την Μαρία Κάλλας,

της Νατάσας Παμπρή

Η θαλαμηγός «Christina O» ενοικιάζεται τα τελευταία χρόνια με την εβδομάδα, ένα σκάφος “μύθος” που όσοι επιλέγουν να ταξιδέψουν με αυτό, μέσα στην ιστορία που διατηρεί στο πέρασμα των χρόνων, νιώθουν την πολυτέλεια, αλλά και τη φήμη του με τις σημαίνουσες προσωπικότητες που πέρασαν από κει, απολαμβάνοντας τις διακοπές τους.

Η θαλαμηγός έχει μήκος 99,13 μέτρα και το 2018 ήταν η 45η μεγαλύτερη θαλαμηγός στον κόσμο.

Εύλογα συγκέντρωσε τα βλέμματα, αλλά και το ενδιαφέρον τόσο των κατοίκων της Σύμης, όσο και των παραθεριστών που απολαμβάνουν τις διακοπές τους στο όμορφο νησί της Δωδεκανήσου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τη wikipedia.gr:

Κατασκευάστηκε το 1943 ως η φρεγάτα Stormont (GRT 1602), ανήκε στο καναδικό Πολεμικό Ναυτικό και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως συνοδευτικό σκάφος των νηοπομπών για τη μεταφορά πολεμικού υλικού στις συμμαχικές δυνάμεις, παίρνοντας μέρος στην Μάχη του Ατλαντικού και στην Απόβαση της Νορμανδίας. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν ένα από τα πολλά πλεονάζοντα ναυτικά πλοία.

Ο Ωνάσης αγόρασε την φρεγάτα στην τιμή των 34.000 δολαρίων και μετά ξόδεψε 4 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για να την μετατρέψει σε πολυτελές υπερσύγχρονο γιοτ. Της έδωσε το όνομά της κόρης του Χριστίνας. Ο Ωνάσης με τη διαθήκη του άφηνε την θαλαμηγό στην κόρη του Χριστίνα. Σημείωνε, όμως, ότι αν για κάποιον λόγο εκείνη δεν ήθελε τη θαλαμηγό, το σκάφος θα περνούσε στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου, υπό την προϋπόθεση ότι θα τη συντηρούσε και θα την παραχωρούσε αποκλειστικά για χρήση στον εκάστοτε αρχηγό του κράτους.

Το 1978 η Χριστίνα Ωνάση δώρισε τη θαλαμηγό στο ελληνικό δημόσιο, για να τη χρησιμοποιεί ο εκάστοτε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Το δημόσιο μετονόμασε τη θαλαμηγό σε “Αργώ”, ενώ τη συντήρησή της ανέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό και οι υπεύθυνοι φρόντιζαν ώστε το σκάφος να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να σαλπάρει, στην άμεση διάθεση του Προέδρου της Δημοκρατίας και των υψηλών καλεσμένων του. Η θαλαμηγός χρησιμοποιήθηκε μόνο μία φορά από τον Χρήστο Σαρτζετάκη, ενώ ο Κωνσταντίνος Καραμανλής αρνήθηκε να τη χρησιμοποιήσει.

Παρέμενε δεμένη σε χώρο του Πολεμικού Ναυτικού και, με τα χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις την ξεπέρασαν όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων, την ταχύτητα και τις σύγχρονες απαιτήσεις για κλιματισμο.]

Το 1998 ο ναυτιλιακός επιχειρηματίας και φίλος της οικογένειας Ωνάση Τζον Παπανικολάου θα αγόρασει την “Αργώ” από το ελληνικό κράτος και θα ξοδέψει 50 εκατομμύρια δολάρια για να τη μετασκευάσει, αποκαθιστώντας το παλιό όνομα του γιοτ προς τιμήν της Χριστίνας Ωνάση, που υπήρξε φίλη του.

Το εσωτερικό της θαλαμηγού
Για τον εαυτό του ο Ωνάσης είχε κρατήσει μια σουίτα τεσσάρων δωματίων, με μπανιέρα από μπλε μάρμαρο Σιένας, απομίμηση λουτρού από μινωικό ανάκτορο. Τους τοίχους κάλυπταν βενετσιάνικοι καθρέπτες. Επίσης υπήρχαν άλλες εννέα σουίτες, που η καθεμιά είχε το όνομα ενός ελληνικού νησιού, όπως για παράδειγμα η «Ιθάκη» όπου έμεναν πάντα οι εκλεκτότεροι καλεσμένοι του Ωνάση.

Η βιβλιοθήκη της θαλαμηγού ήταν γεμάτη με έργα Ελλήνων κλασικών συγγραφέων και τα σκαμπό του “μπαρ του Άρη”, όπως το αποκαλούσαν, ήταν καλυμμένα με δέρμα λευκής φάλαινας, ενώ ο πυθμένας της πισίνας υψωνόταν ως το επίπεδο του καταστρώματος και μετατρεπόταν σε πίστα χορού, διακοσμημένη με ψηφιδωτά που απεικόνιζαν σκηνές από την ελληνική μυθολογία.

Η μοντέρνα τεχνολογία αποτελούσε τη ραχοκοκαλιά της θαλαμηγού, με πρωτοποριακά για την εποχή τους συστήματα: ραντάρ, επικοινωνιακά μέσα, κλιματισμό, ηλεκτρονικό έλεγχο της θερμοκρασίας του νερού στην πισίνα και πολλά άλλα.[εκκρεμεί παραπομπή]

Η Ανακαίνιση
Ο Τζον Παπανικολάου προσέλαβε τον Ναυτικό αρχιτέκτονα Κώστα Καραμπέλα να επιβλέψει την ανακαίνηση της θαλαμηγού το 1998, ο οποίος με την σειρά του ανέθεσε στον αρχιτέκτονα Απόστολο Μολίνδρη να διαχειριστεί τις όποιες ανακαίνισεις χρειαζόταν και το κροατικό ναυπηγείο Βίκτορ Λενάκ να τις πραγματοποιήσει.

Σήμερα η Christina O διαθέτει μια κύρια σουίτα, δεκαοκτώ καταλύματα επιβατών και πολυάριθμους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους καθιστικού, οι οποίοι συνδέονται με μια σπειροειδή σκάλα. Σε σύγκριση με ένα τυπικό σούπεργιοτ του 21ου αιώνα, τα σαλόνια της είναι μικρά και η Θαλαμηγός στερείται της εσωτερικής αποθήκης πλοίου που είναι πλέον απαραίτητη. Ωστόσο, διαθέτει πολύ μεγάλους χώρους διαβίωσης και εξωτερικούς χώρους καταστρώματος. Επίσης στο πάνω κατάστρωμα υπάρχει και πλατφόρμα προσγείωσης ελικοπτέρου.

https://realvoice995.gr/i-thryliki-thalamigos-tou-onasi-christina-kateplefse-stin-paralia-nanou-tis-symis/

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot