Στο παρελθόν ακούγαμε μόνο ποπ ή ροκ ή μέταλ ή λαϊκά. Σήμερα, ωστόσο, κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος... η μουσική που έχει ως βασική λειτουργία να συνοδεύει τις καθημερινές δραστηριότητές μας. Τι εννοούμε;
Σύμφωνα με το allyou.gr μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Μιλάνο, αφού ανέλυσε διαδικτυακά στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες του YouTube ακούν μουσική, ανακάλυψε ότι το 90% των βίντεο που επιλέγουν εκείνοι ανήκει σε κάποιο από τα δημοφιλή είδη -π.χ. country, ποπ ή ιρλανδική μουσική- αλλά το 10% από αυτά εντάσσεται σε κατηγορίες όπως η κλασική μουσική ή ο λεγόμενος λευκός θόρυβος (white noise), δηλαδή περιλαμβάνουν ήχους που συνηθίζουμε να διαλέγουμε για «σάουντρακ» της καθημερινότητάς μας - για παράδειγμα όταν θέλουμε να χαλαρώσουμε, όταν διαλογιζόμαστε, όταν κάνουμε δουλειές στο σπίτι ή προσπαθούμε να νανουρίσουμε το μωρό μας. Συγκεκριμένα, ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα βίντεο με ήχους από τη φύση, αλλά και με βουητά από οικιακές συσκευές όπως... η ηλεκτρική σκούπα, τα οποία θεωρείται ότι βοηθούν τα βρέφη να αποκοιμηθούν.
Εν έτει 2016 «η μουσική εμπλέκεται άμεσα με καθημερινές δραστηριότητες», σχολιάζει ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. «Δεν έχουμε ελεύθερο χρόνο, αλλά υπάρχει ένας τεράστιος όγκος μουσικής που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα», προσθέτει. Αυτή την τάση -της μουσικής που «ντύνει» την καθημερινότητά μας- ακολουθεί και το Spotify, που στις λίστες του δεν έχει μόνο την «country» και το «χιπ χοπ» αλλά και μουσική για «άσκηση» ή για «ύπνο».