Ο πολυμήχανος εστιάτορας έκλεβε την εφορία κάνοντας... μαγικά με τον υπολογιστή που χρησιμοποιούσε ως φορολογική μηχανή.

Το κόλπο που χρησιμοποιούσε εξαφάνιζε τις αποδείξεις, παρότι εμφάνιζε τις παραγγελίες και συνεπώς όποιος παρακολουθούσε δεν υποψιαζόταν τίποτα.

Ειδικότερα, ο ταχυδακτυλουργός εστιάτορας καταχωρούσε στον υπολογιστή όλες τις παραγγελίες που έπαιρναν τα γκαρσόνια και ως εκεί όλα καλά και νόμιμα, αφού ο πελάτης έπαιρνε απόδειξη στα χέρια του.
Όμως, η νομιμότητα σταματούσε εκεί. Το πειραγμένο λογισμικό αντί να καταχωρήσει τις παραγγελίες και να τις καταγράψει ως αποδείξεις μέσω των οποίων θα καταβαλλόταν ο ΦΠΑ και ο φόρος εισοδήματος στο Δημόσιο, ω του θαύματος τις εξαφάνιζε και έτσι οι μεν πελάτες είχαν αποδείξεις στα χέρια, αλλά η εφορία δεν έβλεπε ούτε αποδείξεις ούτε χρήμα.

Κι όλα αυτά μέχρι που την περασμένη Δευτέρα πήγαν στην Αγία Ευφημία της Κεφαλλονιάς όπου βρίσκεται το εστιατόριο, κλιμάκιο ελεγκτών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων από άλλο νομό.
Κάνοντας έλεγχο στα βιβλία του εστιατορίου είδαν τον υπολογιστή και ψιλιάστηκαν ότι κάτι συμβαίνει.

Για να τον ελέγξουν θέλησαν να τον πάρουν μαζί τους, αλλά εκεί αντέδρασε ο εστιάτορας και ύστερα από δύο ώρες αντεγκλήσεων οι ελεγκτές κατάσχεσαν τον υπολογιστή.
Και όταν έκαναν τον έλεγχο αποκάλυψαν και το μαγικό κόλπο που εξαφάνιζε τα δελτία παραγγελίας. Μάλιστα διαπίστωσαν ότι είχε εξαφανίσει 688 δελτία τα οποία ποτέ δεν είχαν γίνει αποδείξεις, συνολικής αξίας 28.300 ευρώ.
Την επόμενη στιγμή μπήκε λουκέτο 48 ωρών και ξεκίνησε έλεγχος εξονυχιστικός στα βιβλία του εστιατορίου.

Παράλληλα ελέγχεται και η εταιρεία που χορήγησε το λογισμικό για να διαπιστωθεί αν το ..μαγικό έγινε από αυτή ή αν το έκανε ο εστιάτορας.
Αν διαπιστωθεί ότι το είχε "πειράξει" η εταιρεία που το πούλησε, τότε θα ξεσκονιστούν όλες οι επιχειρήσεις που έχουν προμηθευτεί το εν λόγω ή άλλο λογισμικό από την ίδια εταιρεία.

Για τις δαπάνες που πληρώνονται με «πλαστικό» χρήμα ή μέσω e-banking οι μισθωτοί και συνταξιούχοι φορολογούμενοι δεν θα χρειάζεται να διαφυλάσσουν τις αποδείξεις ή τυχόν άλλα προβλεπόμενα παραστατικά, προκειμένου να κατοχυρώσουν την ετήσια έκπτωση φόρου των 1.900-2.100 ευρώ

Για τις δαπάνες που πληρώνονται με «πλαστικό» χρήμα ή μέσω e-banking οι μισθωτοί και συνταξιούχοι φορολογούμενοι δεν θα χρειάζεται να διαφυλάσσουν τις αποδείξεις ή τυχόν άλλα προβλεπόμενα παραστατικά, προκειμένου να κατοχυρώσουν την ετήσια έκπτωση φόρου των 1.900-2.100 ευρώ Κι αυτό διότι οι ίδιες οι τράπεζες θα αποστέλλουν στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ηλεκτρονικά αρχεία με αναλυτικά στοιχεία για το σύνολο των δαπανών που έχουν πραγματοποιήσει οι φορολογούμενοι μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή μέσω e-banking. Τα παραπάνω θα προβλέπει το νομοσχέδιο για τις ηλεκτρονικές πληρωμές που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στην Βουλή προς ψήφιση. Επίσης στις δαπάνες που θα αναγνωρίζονται για την κατοχύρωση της ετήσιας έκπτωσης φόρου των 1.900-2.100 ευρώ θα περιλαμβάνονται όλες οι αγορές καταναλωτικών αγαθών και οι παροχές υπηρεσιών. Δηλαδή θα λαμβάνονται υπόψη ακόμη και οι αγορές σε σούπερ μάρκετ, οι πληρωμές ενοικίων, λογαριασμών ΔΕΚΟ, τόκων από στεγαστικά δάνεια, ασφαλίστρων, διδάκτρων, μέχρι και η πληρωμή των κοινοχρήστων. Θα εξαιρούνται μόνο μεταφορές ποσών σε άλλα πρόσωπα και τα εμβάσματα. Από την υποχρέωση να καλύπτουν ένα ποσοστό του ετησίου εισοδήματος με δαπάνες πληρωθείσες με «πλαστικό» ή ηλεκτρονικό χρήμα θα εξαιρεθούν όσοι συνταξιούχοι έχουν ηλικία 70 ετών και άνω, καθώς και όσοι μισθωτοί και συνταξιούχοι κατοικούν σε οικισμούς με πληθυσμό κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο και σε περιοχές ορεινές που βρίσκονται σε υψόμετρο μεγαλύτερο από ένα συγκεκριμένο όριο.

www.dikaiologitika.gr

Λουκέτο για 48ώρες σε πολύ γνωστό νυχτερινό κλαμπ στην Παραλιακή, έβαλε κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Και αυτό έπειτα από ατασθαλίες που διαπιστώθηκαν κατά τη διάρκεια ελέγχου χθες το βράδυ. Το νυχτερινό μαγαζι θα παραμείνει σφραγισμένο μέχρι και την 29η Αυγούστου στις 21:00 μ.μ. Σύμφωνα με πληροφορίες της γραμματείας, έπειτα από έλεγχο που έγινε στις 04:00 τα ξημερώματα του Σαββάτου διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν κοπεί συνολικά 16 αποδείξεις.

Να σημειωθεί πως έχει η επιχείρηση είχε ενημερωθεί πως κινούνται διαδικασίες 48ωρου σφραγίσματος.

Αυτή τη στιγμή ο επιχειρηματίας του μαγαζιού καλείται να πληρώσει το πρόστιμο το οποίο αντιστοιχεί στο μισό του ΦΠΑ για τις 16 αποδείξεις που διαπιστώθηκε πως δεν είχαν κοπεί και στη συνέχεια η γενική γραμματεία δημοσίων εσόδων θα προχωρήσει σε ενδελεχή έλεγχο των λογιστικών βιβλίων του καταστήματος.

iefimerida.gr 

Έναν ευφάνταστο τρόπο βρήκε ο καταστηματάρχης ενός αναψυκτηρίου στα ΚΤΕΛ Κέρκυρας για να μην κόβει αποδείξεις.

Ο καταστηματάρχης, με τη βοήθεια ενός λογισμικού, καταχωρούσε στον ηλεκτρονικό του υπολογιστή τα προϊόντα που αγόραζαν οι πελάτες και στη συνέχεια τους έδινε «κανονικά» τις αποδείξεις τους.

Στον υπολογιστή του ωστόσο, υπήρχε μια επιλογή που ονομάζονταν "σε αναμονή".

Μέσω αυτής της επιλογής, ο καταστηματάρχης είχε τη δυνατότητα να σβήνει όλες τις αποδείξεις που είχε επιλέξει να βρίσκονται "σε αναμονή".

Έτσι, στην πραγματικότητα μπορεί να έδινε τις αποδείξεις στους πελάτες του, αλλά έχοντας παρέμβει με το εν λόγω λογισμικό στο "Ζ" της ταμειακής μηχανής, αυτές σβήνονταν για την εφορία.

Τελικά, η κομπίνα ξεσκεπάστηκε από ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών. Ο καταστηματάρχης βρέθηκε αντιμέτωπος με πρόστιμο 5.000 ευρώ για παραβίαση των φορολογικών διαδικασιών, 2.500 ευρώ για μη επίδειξη βιβλίων και 250 ευρώ για τη μη έκδοση αποδείξεων.

Παράλληλα, η επιχείρηση "σφραγίστηκε" για 48 ώρες, στο πλαίσιο των διατάξεων για "λουκέτο".

Δείτε το βίντεο εδώ:

enikos.gr

Κι όμως, στη μάχη για την πάταξη της φοροδιαφυγής η κυβέρνηση "επιστρατεύει" ακόμη και τους ξένους τουρίστες που βρίσκονται ή σκοπεύουν να βρεθούν στη χώρα μας. Και τους καλεί, μέσω του γγ Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή, να ζητούν αποδείξεις από τους καταστηματάρχες!

Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής έδωσε συνέντευξη στην ελβετική εφημερίδα Le Temps, μέσω της οποίας απηύθυνε την... πρωτότυπη (τουλάχιστον) έκκληση προς τους τουρίστες: ζητάτε απόδειξη!

"Ζητήστε απόδειξη" είναι το μήνυμα που απευθύνει στους τουρίστες μέσω της ελβετικής εφημερίδας ο επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, επισημαίνοντας ότι το μέτρο του προσωρινού κλεισίματος επιχειρήσεων που φοροδιαφεύγουν δεν έχει στόχο να κλείσει όλα τα καταστήματα στη διάρκεια του καλοκαιριού, αλλά επικεντρώνεται στις σοβαρότερες παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας.

Γενικότερα ο κ. Πιτσιλής στην συνέντευξή του αναφέρεται στην προσπάθεια που γίνεται να δημιουργηθεί η "κουλτούρα του φόρου" και σημειώνει πως «στη διάρκεια του καλοκαιριού επικεντρωνόμαστε σε φορολογικούς ελέγχους που συνδέονται με τον τομέα του τουρισμού, όπως τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, οι εταιρίες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, και επαγγέλματα που συνδέονται με τον τουρισμό, ενώ από φθινόπωρο θα στοχεύσουμε, μεταξύ άλλων, στους ελεύθερους επαγγελματίες που υπάρχει παραδοσιακά πρόβλημα φοροδιαφυγής».

Τουλάχιστον 30.000 έλεγχοι έχουν προβλεφθεί να γίνουν μέχρι το τέλος της σεζόν από περίπου 2.100 ελεγκτές. Ο κ. Πιτσιλής τονίζει ότι διαπιστώθηκε ότι ήταν δύσκολο σε ελεγκτές να επιβάλουν πρόστιμα σε καταστήματα της περιοχής τους, λόγω σχέσεων γνωριμίας που διατηρούν, καθώς πίνουν τον καφέ τους εκεί. Για το λόγο αυτό θα κάνουν ελέγχους σε άλλες πόλεις.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot