Η πραγματικότητα για την ανατίναξη εκσκαφέων από τη ΔΕΗ

Στιγμιότυπο_2026-06-26_7.22.31_πμ.png

Μετά τον Πανελλήνιο σάλο η ΔΕΗ επεχείρησε, με ΕΞΑΣΕΛΙΔΗ ανακοίνωση γεμάτη παραμύθια για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για την ανατίναξη εκσκαφέων στο ορυχείο Μαυροπηγής.

1. Το παραμύθι του «ακριβού» λιγνίτη λόγω CO2

Το 2013, επί κυβέρνησης Σαμαρά, ανατέθηκε η σύμβαση για τη νέα, σύγχρονης τεχνολογίας, λιγνιτική μονάδα Πτολεμαΐδα 5. Η προδιαγραφή για εκπομπές CO2 ήταν 1,05 tn/MWh. Στην πραγματικότητα, προσέχοντας την ποιότητα του λιγνίτη κατά την εξόρυξη στο ορυχείο, οι εκπομπές μπορούν να μειωθούν κάτω από 1tn/MWh. Το Μάιο 2025, κατά την παρουσίαση επενδυτικού σχεδίου παρουσία του πρωθυπουργού, η ΔΕΗ ανακοίνωσε την κατασκευή μονάδας καύσης σκουπιδιών. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας, ένας τόνος καιόμενων σκουπιδιών εκπέμπει 1tn CO2. Στην πραγματικότητα θα εκπέμπει περισσότερο, επειδή η πρόβλεψη είναι να καίγονται σκουπίδια των τελευταίων κλάσεων ποιότητας (4 & 5). Πρακτικά αντικατάσταση της καύσης λιγνίτη με καύση σκουπιδιών, με εκπομπές δυνητικά καρκινογόνων ουσιών (διοξίνες & φουράνια).

2. Το παραμύθι της «ευελιξίας» των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής

Οι λιγνιτικές μονάδες κατασκευάζονται πάντα ως μονάδες «βάσης». Έτσι λέγονται αυτές που λειτουργούν τουλάχιστον 6.500 απ’ τις 8.760 ώρες του έτους, για να καλύπτουν την ελάχιστη ζήτηση ηλεκτρισμού («βάση»). Δεν χρειάζονται «ευελιξία», δηλαδή να αυξομειώνουν φορτία, παρακολουθώντας τις μεταβολές της ζήτησης. Στην Ελλάδα η ελάχιστη ζήτηση το 2025 ήταν 3.260MW (στις 05:00 της 21.4.2025). Δηλαδή μπορούμε να έχουμε τουλάχιστον 3.500MW μονάδες βάσης. Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, αρκετές μονάδες φυσικού αερίου που έγιναν μετά το 2004 ΔΕΝ είναι κατάλληλες για να αυξομειώνουν φορτία, είναι μονάδες «βάσης». Στην Ελλάδα ΔΕΝ έχουμε αγορά φορτίου βάσης, όπως έχουν άλλες χώρες. Την οργάνωση της αγοράς την κάνει η κυβέρνηση.

Όταν κανείς φορτώνει το σύστημα με αιολικά και φωτοβολταϊκά «έντονης στοχαστικότητας» η πιο «ευέλικτη» τεχνολογία για να αντιμετωπίζει τις αυξομειώσεις ζήτησης και παραγωγής ηλεκτρισμού είναι τα υδροηλεκτρικά, όχι το φυσικό αέριο. Αλλά υδροηλεκτρικά δεν κάνουμε, προκειμένου να καίμε φυσικό αέριο. Το υδροηλεκτρικό στη Μεσοχώρα Τρικάλων κατασκευάστηκε στην περίοδο 1986-2001, το έχουμε πληρώσει €275 εκατ. με τους λογαριασμούς ηλεκτρισμού και δεν έχει δώσει ούτε μια κιλοβατώρα. Λίγο πιο κάτω θα γινόταν και το υδροηλεκτρικό της Συκιάς. Δεν έγινε ποτέ υδροηλεκτρικό στο Μουζάκι Καρδίτσας, που θα προστατεύει κι από πλημμύρες. Στο Νεστόριο Καστοριάς χρόνια περιμένουν νέο φράγμα.

3. Το παραμύθι της ανατίναξης για λόγους «βιομηχανικής ασφάλειας»

Τα λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ δουλεύουν πάνω από 60 χρόνια. Αναρίθμητες εργασίες έχουν γίνει στα ύψη των συγκεκριμένων μηχανημάτων κι ακόμα ψηλότερα, σε μεγαλύτερα μηχανήματα. Αλλά όταν ξεφορτώνεσαι το εξειδικευμένο προσωπικό για να δουλεύεις με εργολάβους, ξαφνικά βρίσκεσαι αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Και λες «ας κάνουμε μια ανατίναξη, να τα φέρουμε στα δικά μας μέτρα».

Πριν την ένταξη των συγκεκριμένων εκσκαφέων στο ορυχείο Μαυροπηγής είχε προηγηθεί εκτενής επιθεώρηση της κατάστασής τους από εξειδικευμένο Ευρωπαϊκό οίκο. Αν τώρα, όπως ισχυρίζεται η ΔΕΗ, «παρουσίαζαν εκτεταμένη δομική κόπωση και διάβρωση των μεταλλικών τους στοιχείων», μπορούν να δημοσιοποιήσουν έκθεση αντίστοιχης νέας επιθεώρησης. Αυτό βεβαίως αφορά τη συνέχιση λειτουργίας των μηχανημάτων, όχι τη μετατροπή τους σε έκθεμα της μεταλλευτικής ιστορίας της περιοχής.

4. Η συνεχιζόμενη κοροϊδία της τοπικής κοινωνίας

Η ΔΕΗ ισχυρίστηκε ότι «σχεδιάζει τη δημιουργία ενός Μουσείου Βιομηχανικής Κληρονομιάς στην περιοχή της Πτολεμαΐδας, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από τον Απρίλιο του 2025». Μόνο που αυτός ο σχεδιασμός είναι άνω της δεκαετίας, απ’ την εποχή της κυβέρνησης Σύριζα ακόμα και η υλοποίησή του δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα. Δεν έχει χωροθετηθεί πουθενά, δεν υπάρχει σχεδιασμός, δεν υπάρχει προϋπολογισμός. Αντίθετα, χωροθέτησαν τη μονάδα καύσης σκουπιδιών και το Data Center ακριβώς πάνω στις αυλές λιγνίτη των ΑΗΣ, λες και ήταν οι μόνες κατάλληλες θέσεις σε 220 τετραγωνικά χιλιόμετρα εκτάσεων που έχει η ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία! Ώστε ακόμα κι αν αλλάξει η κυβέρνηση, να μη μπορεί να ξαναδουλέψει λιγνιτική μονάδα.

5. Η συνεχιζόμενη κοροϊδία όλων των Ελλήνων με την ενεργειακή μετάβαση

Τον πίνακα (από το δήθεν «Εθνικό» Σχέδιο για την Ενέργεια & το Κλίμα) παρουσίασα σε πρόσφατες διαλέξεις, βίντεο των οποίων μπορείτε να δείτε στο ιστολόγιό μου. Έχουν σχεδιάσει φυσικό αέριο μέχρι το 2050, παρά τις άπειρες ΑΠΕ.

Ενεργειακός_σχεδιασμός_2050.jpg

Φυσικό αέριο 100% εισαγόμενο για μονάδες «βάσης», φυσικό αέριο και για μονάδες «ευελιξίας». Ο πρωθυπουργός μας είπε ότι το 2022 το πληρώσαμε 7 δισεκατομμύρια ευρώ αντί του «συνήθους» 1, τινάζοντας το εμπορικό ισοζύγιο και το ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών της χώρας στον αέρα. Και του χρόνου θα μας πει πόσο μας κόστισε η φετινή αναταραχή. Ταυτόχρονα κάνουν ό,τι μπορούν για να καταστρέψουν τη λιγνιτική βιομηχανία και να μην είναι ποτέ ξανά δυνατή η επιστροφή σ’ αυτή. Ώστε αναγκαστικά να καίμε φυσικό αέριο.

6. Η ενεργειακή μετάβαση ως κακή διοίκηση.

Ο πιο πάνω πίνακας είναι αποκαλυπτικός: στο ενεργειακό μείγμα ηλεκτροπαραγωγής «βάζουμε όλα τα αυγά σ’ ένα καλάθι» αξιόπιστης παραγωγής, αυτό του 100% εισαγόμενου φυσικού αερίου. Το είχα επισημάνει στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ήδη το 2021.

Η κυβέρνηση Καραμανλή είχε το 2008 στο τιμόνι της ΔΕΗ μάνατζερ που είχε έρθει από την TOYOTA, με διαφορετική αντίληψη ηθικής για τη σχέση των μεγάλων επιχειρήσεων με την κοινωνία. Μάνατζερ που τακτικά τόνιζε τη σημασία των «stakeholders», τον κοινωνικό περίγυρο ενδιαφερομένων μιας επιχείρησης. Αυτό σήμερα λείπει εντελώς απ’ τη ΔΕΗ.

Το φθινόπωρο 2008 είχε μαζέψει τα στελέχη στη Θεσσαλονίκη, για την παρουσίαση του επενδυτικού προγράμματος αντικατάστασης παλαιών θερμικών μονάδων με νέες. Ο σχεδιασμός προέβλεπε 2 νέες λιγνιτικές μονάδες, 2 φυσικού αερίου και 2 λιθανθρακικές. Το Μάιο 2008 είχαμε την 3η πετρελαϊκή κρίση, με τιμές πετρελαίου που ευτυχώς δεν τις έχουμε ξαναδεί από τότε. Φυσικό αέριο και λιθάνθρακα δεν έχουμε, αλλά λιγνίτη έχουμε πολύ. Το επεσήμανα και ρώτησα γιατί πάμε σε εισαγόμενα καύσιμα. Η απάντηση ήταν πως ΔΕΝ «βάζουμε όλα τα αυγά σ’ ένα καλάθι», καθώς οι τιμές των εμπορευμάτων παρουσιάζουν κυκλικότητα. Πράγματι οι τιμές τότε αποκλιμακώθηκαν, αλλά δεν γλιτώσαμε την εκτόξευσή τους με τη Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ούτε την αύξηση με την επίθεση ΗΠΑ-Ισραήλ στο Ιράν. Και, χωρίς τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ λιγνίτη, θα είμαστε μέχρι τουλάχιστον το 2050 εκτεθειμένοι σε κάθε νέα κρίση.

Κι όταν μπαίνει υποχρεωτικά όλη η οικονομία στη μονοκαλλιέργεια του ηλεκτρισμού, εκεί πια κι αν «βάζουμε όλα τα αυγά σ’ ένα καλάθι». Καραμπινάτη κακοδιοίκηση!

7. Το παραμύθι του «ψηφιακού μέλλοντος» της Δυτικής Μακεδονίας

Αν η Δυτική Μακεδονία υπήρξε «μονοθεματικά εξαρτημένη από τον λιγνίτη», το ίδιο μπορεί να πει κανείς για τις νησιωτικές περιοχές, που είναι «μονοθεματικά εξαρτημένες» από τον τουρισμό. Απλά, κάθε περιοχή προσπαθεί να ζήσει με το συγκριτικό της πλεονέκτημα. Η εντελώς αναιτιολόγητα βίαιη απολιγνιτοποίηση στέρησε από τη Δυτική Μακεδονία σημαντικό οικονομικό κύκλο και θέσεις εργασίας. Αυτά δεν αναπληρώθηκαν, οδηγώντας τους νέους σε μετανάστευση για να επιβιώσουν. Με σειρά άρθρων ήδη από το Φεβρουάριο 2020 είχα καταδείξει τα αδιέξοδα του δήθεν «σχεδιασμού» για την περιοχή.

Στις ΗΠΑ, ήδη ασχολείται η Έριν Μπρόκοβιτς με τα προβλήματα που προκαλούν τα Data Center στις τοπικές κοινωνίες. Στη Δυτική Μακεδονία δεν πείθει «το καρότο» του «ψηφιακού μέλλοντος», όταν εδώ και χρόνια βιώνουμε καθημερινά «το μαστίγιο» της οικονομικής δυσπραγίας. Στην πραγματικότητα το μέλλον της περιοχής προδιαγράφηκε το Μάιο 2020, σε συνέντευξη του πρωθυπουργού στη Γερμανική εφημερίδα Bild: «από την απολιγνιτοποίηση θα ωφεληθούν και Γερμανικές εταιρείες», «θα πρέπει πλέον οι κάτοικοι να βρουν κάτι άλλο να κάνουν».

Οι Γερμανικές εταιρείες ωφελήθηκαν, αλλά οι κάτοικοι ακόμα ψάχνουν, χωρίς φως στο τούνελ.

 

100 ευρώ από τη ΔΕΗ για όλα αυτά τα νοικοκυριά με μια ρύθμιση μέχρι 30/4

Έχω μια συμπάθεια όπως έχετε καταλάβει με τα σταθερά προγράμματα. Δεν μπλέκεις με υπολογισμούς πιθανής αναπροσαρμογής, γνωρίζεις εκ των προτέρων τι θα πληρώσεις και αν σε συμφέρει. Αν και αυτά κρύβουν μια παγίδα. Του υψηλού παγίου, της έκπτωσης συνέπειας σε συνδυασμό με τη μικρή κατανάλωση που για κάποιους μπορεί να είναι μη συμφέροντα.

Σε κάθε περίπτωση το ΔΕΗ myHome Online είναι ξεκάθαρο. Θέλει πάγια εντολή κάθε μήνα και σου δίνει για όσους επιλέξουν να κάνουν την μετάβαση 50 ευρώ στον πρώτο λογαριασμό και 50 ευρώ στον έκτο μήνα του συμβολαίου. Η προσφορά πήρε και άλλη παράταση μέχρι 30.4.

Ο αναλυτικός τιμοκατάλογος του προγράμματος από 1η Μαρτίου 2025 είναι αναρτημένος στον εν λόγω σύνδεσμο.

Για τις υφιστάμενες συνδρομές, το ΔΕΗ My Home Online ενεργοποιείται μέσω του MyDEH και ξενοιάζεις για έναν ολόκληρο χρόνο από τυχόν αναπροσαρμογές. Ενώ αν θέλεις να έρθεις στη ΔΕΗ θα πρέπει να ακολουθήσεις τη διαδικασία στο site της ΔΕΗ και να στείλεις τα απαραίτητα έγγραφα.  Είναι 12μηνο συμβόλαιο και φυσικά πρέπει εσύ ο ίδιος που γνωρίζεις τις ανάγκες και τις καταναλώσεις του νοικοκυριού να υπολογίσετε αν σε συμφέρει..tilestwra.com

Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες κέρδισε τον διαγωνισμό της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) για την ανάπτυξη του Υβριδικού Σταθμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην Αστυπάλαια στο πλαίσιο του πρωτοποριακού προγράμματος «Αστυπάλαια: έξυπνο και αειφόρο νησί».

Με τον νέο υβριδικό σταθμό ΑΠΕ, περίπου το 80% των ενεργειακών αναγκών της Αστυπάλαιας θα παράγεται από καθαρή ενέργεια και θα οδηγήσει στην απεξάρτηση του νησιού από την κατανάλωση συμβατικών καυσίμων για την ηλεκτροπαραγωγή.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ συμμετέχει ήδη στην πρωτοβουλία «Χάλκη, Πράσινο-Εξυπνο Νησί» καλύπτοντας το κόστος του εξοπλισμού για την ανάπτυξη ενός φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 1 MW, ένα ενεργειακό project ηλιακής ενέργειας που καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού μέσω ενός προγράμματος Εικονικού Ενεργειακού Συμψηφισμού. Επιπλέον, η ΔΕΗ εγκατέστησε στη Χάλκη τέσσερα συστήματα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της ΔΕΗ Blue που συμβάλλουν στη μείωση των οχημάτων με μηχανή εσωτερικής καύσης καθώς και στον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του νησιού.

Ενεργειακή μετάβαση


Η συμμετοχή της ΔΕΗ και στα δύο έργα ευθυγραμμίζεται πλήρως με το στρατηγικό σχέδιό της, το οποίο εστιάζει στην ενεργειακή μετάβαση. Η εταιρία πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως βασική πηγή ηλεκτροπαραγωγής, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε νέους τομείς όπως η ηλεκτροκίνηση και η κατανεμημένη ηλεκτροπαραγωγή. Για τη ΔΕΗ, η βιωσιμότητα και οι δράσεις με κοινωνική αξία που έχουν επίδραση στην κοινωνία και το περιβάλλον βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων της.

Το έργο στην Αστυπάλαια θα υλοποιηθεί από τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες σε δύο φάσεις. Κατά την πρώτη φάση, ο υβριδικός σταθμός θα αποτελείται από φωτοβολταϊκά συνολικής ισχύος 3,5 MW και συσσωρευτές χωρητικότητας 10 MWh περίπου, καλύπτοντας το 50% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας του νησιού από καθαρή ενέργεια ΑΠΕ. Στη δεύτερη φάση του έργου, ο υβριδικός σταθμός θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο ώστε να καλύψει περισσότερο από το 80% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας του νησιού, μειώνοντας σημαντικά τη λειτουργία του θερμικού σταθμού παραγωγής, ο οποίος θα παραμείνει στο νησί υποστηρικτικά και ως εφεδρεία.

 

Ο υβριδικός σταθμός θα καλύπτει τόσο τις ανάγκες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων όσο και τις γενικότερες ανάγκες του νησιού για ηλεκτρική ενέργεια. Ετσι, η εκπομπή ρύπων CO2 του ενεργειακού συστήματος του νησιού θα μειωθεί σημαντικά, ενώ το κόστος παραγωγής θα είναι σημαντικά μικρότερο από το κόστος λειτουργίας του θερμικού σταθμού, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού κόστους λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος

«Υπερήφανος»

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, κ. Κωνσταντίνος Μαύρος, δήλωσε σχετικά: «Είμαι υπερήφανος για τη συμμετοχή της ΔΕΗ Ανανεώσιμες στο πρωτοποριακό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας. Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις ΑΠΕ και η κατασκευή του υβριδικού σταθμού στο νησί είναι έμπρακτη απόδειξη της αφοσίωσής μας σε αυτή την κατεύθυνση. Θέλω να ευχαριστήσω τους ανθρώπους μας που εργάστηκαν για να παρουσιάσουμε μία λύση αποδοτική, βιώσιμη και απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες του νησιού, των κατοίκων και των επισκεπτών του. Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες έχει την τεχνογνωσία και την εμπειρία να φέρει εις πέρας αυτό το απαιτητικό τεχνικά έργο. Με την έναρξη της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, σε μερικούς μήνες, οι κάτοικοι του νησιού αλλά και οι επιστήμονες που αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες θα χρησιμοποιούν καθαρή ενέργεια από ΑΠΕ σε αυτή την κοιτίδα καινοτομίας και φυσικού κάλλους».

Αστυπάλαια: Το πρώτο έξυπνο & βιώσιμο νησί της Μεσογείου
Στην Αστυπάλαια υλοποιείται ένα πρωτοποριακό έργο, με στόχο να μεταμορφώσει ένα ελληνικό νησί σε μια πρότυπη τοποθεσία για την ηλεκτρική κινητικότητα, την έξυπνη κινητικότητα και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη καινοτόμων και πρωτοπόρων λύσεων που θα μετατρέψουν την «πεταλούδα του Αιγαίου» σε ένα μοναδικό νησί παγκοσμίως αφού, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, η Αστυπάλαια θα έχει μετατραπεί σε ένα «εργαστήρι τεχνολογιών του μέλλοντος», με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, έξυπνες υπηρεσίες και πράσινο υβριδικό ενεργειακό σύστημα.

https://eleftherostypos.gr/oikonomia/energeia/i-dei-ananeosimes-anelave-tin-kataskevi-tou-yvridikou-stathmou-ape-stin-astypalaia

Σε σημαντική μείωση των τιμολογίων ρεύματος για τον Απρίλιο προχωρά η ΔΕΗ, καθώς η τιμή για τον επόμενο μήνα διαμορφώνεται στα 16,5 σεντς ανά κιλοβατώρα.

Με τη μείωση που ανακοίνωσε η ΔΕΗ η τιμή φτάνει, δηλαδή, σε επίπεδα 15,8% κάτω από τα 19,5 σεντς που είναι η τιμή για τον Μάρτιο (και 19,9 σεντς τον Φεβρουάριο).

Η καθοδική πορεία των τιμολογίων σημαίνει αντίστοιχα δραστικό περιορισμό της επιδότησης των τιμολογίων από το κράτος, η οποία διαμορφώνεται κάθε μήνα με στόχο τη συγκράτηση των τιμών για τους πελάτες της ΔΕΗ στα 15-16 λεπτά, δηλαδή κοντά στο σημείο που διαμορφώνονται τον Απρίλιο χωρίς την επιδότηση.

Πού αποδίδεται η μείωση των τιμών της ΔΕΗ
Τις επόμενες ώρες αναμένεται η ανακοίνωση των τιμολογίων του Απριλίου από το σύνολο των προμηθευτών.

Η μείωση των τιμών αποδίδεται σε σειρά παραγόντων, με κυριότερο την υποχώρηση των διεθνών τιμών του φυσικού αερίου, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία, λόγω μείωσης της ζήτησης και εξασφάλισης εναλλακτικών πηγών εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η τιμή του φυσικού αερίου στο ολλανδικό Χρηματιστήριο έπεσε σήμερα κάτω από τα 40 ευρώ ανά μεγαβατώρα και έκλεισε στα 39 ευρώ, σημειώνοντας απώλειες 9%.

https://www.iefimerida.gr/ellada/dei-meiosi-timologia-reymatos-aprilioy

«Σιγή ιχθύος» εξακολουθεί να τηρεί ο ΔΕΔΔΗΕ για τις προσλήψεις των 33 υπαλλήλων στα Δωδεκάνησα, μετά και το ρεπορτάζ της «δημοκρατικής» τον περασμένο Δεκέμβριο, που ανέδειξε το «πάγωμα» της διαδικασίας.
Επειτα από το ρεπορτάζ της «δ», δόθηκαν προφορικές διαβεβαιώσεις ότι μετά την εορταστική περίοδο θα υπάρχουν εξελίξεις, ωστόσο ο Ιανουάριος οδεύει προς το τέλος του και ακόμα οι ενδιαφερόμενοι αναμένουν στο ακουστικό τους… με την προετοιμασία για την νέα σεζόν να έχει ξεκινήσει και όλα τα στοιχεία να κατατείνουν σε νέα ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών, που θα αυξήσουν κατακόρυφα τις ανάγκες για κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και συνεπώς τις ανάγκες υποστήριξης και άρα του ανθρώπινου δυναμικού.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της «δημοκρατικής», παρότι μετά την απορριπτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας – έπειτα από τη συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν το «Σωματείο Εργαζομένων στη ΔΕΗ Α.Ε (ΖΕΥΣ)», το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ρόδου και ο Δήμος Ρόδου αφού δεν τηρήθηκε το κριτήριο της εντοπιότητας στις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού – θα έπρεπε οι διαδικασίες να έχουν ήδη προχωρήσει για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών στα Δωδεκάνησα, εντούτοις μέχρι σήμερα δεν υπάρχει απολύτως καμία ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι.
Το «πάγωμα» των προσλήψεων προκαλεί εύλογη ανησυχία διότι οι ανάγκες συνεχώς αυξάνονται και η στελέχωση των κενών θέσεων κρίνεται επιβεβλημένη για την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση των νησιών, εντούτοις υπάρχει έντονη φημολογία ότι και πάλι η διαδικασία θα αποβεί εις βάρος των νησιών μας καθώς φαίνεται πως με τις προσλήψεις για τα Δωδεκάνησα θα καλυφθούν ανάγκες σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Μαλιστα, κληθείς να σχολιάσει τις πληροφορίες της «δ» ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου κ. Παναγιώτης Εγγλέζος όχι μόνο επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ αλλά εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του για το γεγονός ότι οι επιτυχόντες δεν έχουν καλύψει ακόμα τις κενές θέσεις στα Δωδεκάνησα σημειώνοντας ότι αυτό είναι προάγγελος δυσάρεστων εξελίξεων. «Μετά από την απορριπτική απόφαση του ΣτΕ στο οποίο προσφύγαμε για την ακύρωση της υπ’ αρ. 1/2021 Προκήρυξης της ΔΕΗ Α.Ε. με θέμα “Πλήρωση με σειρά προτεραιότητας 169 θέσεων προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”, έπρεπε να έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για την κάλυψη των 33 θέσεων στα Δωδεκάνησα. Όμως όχι μόνο δεν προχώρησαν οι διαδικασίες για την κάλυψη των κενών θέσεων στα Δωδεκάνησα με τις φωτογραφικές προσλήψεις από πλευράς ΔΕΗ, αλλά υπάρχει έντονη φημολογία ότι θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών στην Πτολεμαΐδα όπου θα λειτουργήσει νέο εργοστάσιο λιγνίτη στο πλαίσιο των μέτρων της ενεργειακής θωράκισης της χώρας με στόχο να μην υπάρξει πρόβλημα επάρκειας τον χειμώνα. Αυτές οι φημολογίες εντείνονται όσο δεν προχωρούν οι διαδικασίες κάλυψης των θέσεων και αν πράγματι επιβεβαιωθούν τότε η διοίκηση της ΔΕΗ θα είναι υπόλογη απέναντι στους κατοίκους και στους επισκέπτες μας», είχε πει χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιώτης Εγγλέζος.
Οι ανάγκες στα Δωδεκάνησα συνεχώς αυξάνονται και το προσωπικό της ΔΕΗ όχι μόνο δεν ενισχύεται αλλά μειώνεται λόγω και των συνταξιοδοτήσεων με αποτέλεσμα το υπάρχον να επιβαρύνεται και να μην μπορεί να ανταποκριθεί στον τεράστιο φόρτο εργασίας που ούτως ή άλλως καλείται να φέρει εις πέρας.
Υπενθυμίζεται ότι τα ασφαλιστικά μέτρα συζητήθηκαν στις 23 Ιουνίου με το Εργατικό Κέντρο Ρόδου, να ζητά την ακύρωση της υπ’ αρ. 1/2021 Προκήρυξης της ΔΕΗ Α.Ε. για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας 169 θέσεων προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς δεν ελήφθη υπ΄όψιν το κριτήριο της εντοπιότητας.
Παρά τις έντονες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και πριν ακόμα εκδοθεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την πρόσληψη 33 ατόμων, χωρίς να ληφθεί υπ΄όψιν το κριτήριο της εντοπιότητας όπως είχε δεσμευτεί στους τοπικούς φορείς και στους κυβερνητικούς βουλευτές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Γιώργος Στάσσης.
Οι έντονες αντιδράσεις, προκάλεσαν διαρροές με σκοπό τον εφησυχασμό της τοπικής κοινωνίας και τον κατευνασμό των πνευμάτων, σύμφωνα με τις οποίες επρόκειτο τελικώς να ειδοποιηθούν μηχανοτεχνίτες από την περιοχή της νότιας Ρόδου, για να καλύψουν θέσεις στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Κατταβιά, οι οποίες όμως πολύ σύντομα διαψεύστηκαν προκαλώντας νέο γύρο κινητοποιήσεων.

 

Πηγή:www.dimokratiki.gr

Σελίδα 1 από 108

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot